چاپ بیش از 18 هزار جلد کتاب دستاورد مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی
کد خبر: 3720333
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

چاپ بیش از 18 هزار جلد کتاب دستاورد مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی

گروه فرهنگی- مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: مدت زمانی که سیدسعید سرابی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را به عهده داشت ما شاهد چاپ بیش از 18 هزار جلد کتاب در مشهد بودیم و همچنین ایشان در بحث نمایشگاه قرآن کریم زحمات زیادی کشیدند.

چاپ بیش از 18 هزار جلد کتاب دستاورد مدیرکل پیشین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
به گزارش ایکنا ازخراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مشاور استاندار خراسان رضوی، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که روز گذشته، 13 خردادماه در سالن اصلی تئاتر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت در عرصه‌های دولتی سخت شده است، زیرا هیچگاه بودجه‌ای که داده می‌شود با اهدافی که برای سازمان‌ها برمی‌شمارند همخوانی ندارد.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید یک انسان را خراب کنید بهترین راه آن است که او را مسئول سازمان کنید، عنوان کرد: در این میان فعالیت در همه عرصه‌های سازمانی سخت، اما مدیریت بخش فرهنگ از همه دشوارتر است، زیرا فرهنگ زیربنای همه امور قرار دارد.
حسینی ادامه داد: من تاکنون کارگروهی ندیدم که دکتر سرابی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در آن عضو نباشد زیرا تمامی بخش‌ها به گونه‌ای به فرهنگ مرتبط است و این امر باعث دوچندان شدن سختی کار می‌شود.
در حیطه مدیریت فرهنگی هیچکس نمی‌پذیرد، براساس قانون عمل کند
 مشاور استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نکته دیگری که بر این سختی می‌افزاید این است که در این حیطه هیچ‌کس نمی‌پذیرد که بر اساس قانون عمل کنند، ابراز کرد: هرکس براساس استنباط‌های شخصی خود از فرهنگ و هنر را حق می‌داند و بدون توجه به ظرفیت‌های قانونی انتظار دارد آن برداشت محقق شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس از نظر دادن در خصوص فعالیت‌های هنری و فرهنگی نمی‌گذرد، تصریح کرد: همه می‌‌خواهند در این خصوص نظر دهند که در چنین شرایطی کار سخت است و البته در خراسان رضوی این سختی دوچندان می‌شود اما دکتر سرابی از این فضای حساس فرهنگی به خوبی توانست گذر کند.
حسینی در پایان گفت: در مدت زمانی که جناب سرابی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را به عهده داشت ما شاهد چاپ بیش از 18 هزار جلد کتاب در مشهد بودیم و همچنین ایشان در بحث نمایشگاه قرآن کریم زحمات زیادی کشیدند و از آن طرف در خصوص عملکرد مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تلاش‌های زیادی داشتند که من از نزدیک شاهد آن بودم و همه این عوامل دستاوردهای دوره مدیرکل پیشین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است.

 انتهای پیام

captcha