حضرت علی(ع) می‌خواستند صلاح و اصلاح در جامعه مسلمین حاکم باشد
کد خبر: 3720640
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
علیمرادی:

حضرت علی(ع) می‌خواستند صلاح و اصلاح در جامعه مسلمین حاکم باشد

گروه یاست و اقتصاد - نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت علی(ع) می‌خواهند فساد در جامعه نباشد و صلاح و اصلاح در جامعه مسلمین حاکم باشد امام راحل هم به پیروی از حضرت علی(ع) همین برنامه را داشتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دیروز سه‌شنیه، 15 خرداد در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در آستان مقدس امامزاده محمد(ع) کرمان با استناد به آیات کلام‌الله مجید گفت: انسان مالک هیچ چیزی که در دست دارد، نیست و همه جسم، مال، آبرو، دین و ... امانتی هستند که در اختیار انسان گذاشته شده است.
وی افزود: امانت اسلام را خدا به بشر سپرده است، اگرچه امانتدار اصلی دین خدا، رسول خداست، لکن پیروان امام و شاگردان مکتب اهل‌بیت ماموریت دارند که امانت دین را حفظ کنند.
حجت‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: امام راحل خود را نایب امام زمان(عج) در دفاع از اسلام می‌داند و خطاب به علما بیان می‌کند که اسلام در خطر است و باید آن را حفظ کرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: حضرت علی(ع) در کلامی می‌فرمایند، خدایا این تلاش‌های من برای رسیدن به قدرت و سلطنت‌طلبی نیست، بلکه می‌خواهم دین مردم محفوظ بماند و احکام قرآن در جامعه جاری باشد.
وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) می‌خواستند فساد در جامعه نباشد و صلاح و اصلاح در جامعه مسلمین حاکم باشد امام راحل هم به پیروی از حضرت علی(ع) همین برنامه را داشتند.
حجت‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: امام راحل از مدرسان ممتاز حوزه علیمه قم بود و جمعیت زیادی پای درس ایشان می‌نشستند، اما وقتی می‌بیند علیه اسلام برنامه ریختند، فریاد می‌کشند و به پا می‌خیزند.
وی اظهارکرد: امام می‌دانند که برنامه مبارزه با اسلام و ریشه‌کن کردن اسلام از ناحیه آمریکاست و محمدرضا مزدوری در دست آنها است.
حجت‌الاسلام علیمرادی با گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: در جریان 15 خرداد، اسلام اصل بود و همه مردم به میدان آمدند نه یک حزب سیاسی با انگیزه قدرت‌طلبی، بلکه انگیزه ملت مبارزه با کسانی بود که علیه اسلام اقدام می‌کنند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهمیت قیام 15 خرداد به این است که متن ملت به میدان آمد و محوریت آن را رهبری دینی به عهده داشت.
وی اسلام، ملت و رهبری دینی را سه رکن اصلی قیام 15 خرداد عنوان کرد و ادامه داد: متن ملت ایران انقلاب کرد، لذا امام خمینی(ره) نام انقلاب اسلامی را بر آن گذاشتند.
حجت‌الاسلام علیمرادی تصریح کرد: این نظام اسلامی براساس قانون و احکام اسلام شکل گرفت و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلا ما ادامه دارد و باید جریان داشته باشد.
وی گفت: قدم بعدی این است که احکام اسلامی در جامعه حاکم شود و دولت اسلامی داشته باشیم، یعنی در همه بخش‌های دولت، سیاست، انتخابات، اقتصاد، قضا و ... اسلامی باشد.
حجت‌الاسلام علیمرادی تأکید کرد: در سیاست اسلامی کسی طعمه نمی‌بیند که بخواهد دیگری را کنار بزند و در اقتصاد اسلامی میان فقی و غنی فاصله وجود ندارد.
وی افزود: انقلاب اسلامی آغاز راهی است برای شکل‌گیری حکومت اسلامی و همه اعم از دولت، مجلس، روحانیت، ملت و ... باید تمام هم خود را برای تحقق آن به کار گیریم.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، گفتمان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مطالبه‌گری به معنی انقلاب‌گری حفظ و ادامه انقلاب است و مردم باید از مسؤولان خود مطالبه‌گری کنند.
حجت‌الاسلام علیمرادی تصریح کرد: امانت اسلام در این روزگار در دست ملت ایران است و باید محفوظ بماند، ولایت‌فقیه بزرگترین امانت الهی در دست ماست و مجتهد، فقیه، عاقل، متقی آزاداندیش در راس این کشور قرار گرفته است.
وی گفت: حفاظت از ولایت‌فقیه در این است که فرامین وی را اجرا کنیم، نظام اسلامی و ولایت‌فقیه امانتی از جانب خداوند نزد ملت ایران است که باید آن را حفظ کنیم.
انتهای پیام

captcha