چادر رمضان؛ سفره‌ای پر مهر در روسیه+عکس
کد خبر: 3720753
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

چادر رمضان؛ سفره‌ای پر مهر در روسیه+عکس

گروه بین‌الملل – چادر رمضان یک برنامه فرهنگی ـ خیریه‌ای است که هر ساله توسط اداره روحانی مسلمانان مسکو و با حمایت اداره روحانیت مسلمانان فدراسیون روسیه و دولت مسکو سازماندهی می‌شود.

چادر رمضان؛ سفره‌ای پر مهر در روسیه+عکس

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در خبری به ایکنا اعلام کرد: فضای معنوی، سفره‌های پر مهر، سخنرانی‌ها و برنامه‌های فرهنگی-اسلامی، هر سال مسلمانان را به «چادر رمضان» در روسیه جذب می‌کند.   

در ماه رمضان، چادر در محوطه پارکینگ مسجد «مموریال» واقع در تپه «پاکلُن» بر پا می‌شود. در اینجا با غروب آفتاب، همه به افطار دسته جمعی و گوش‌دادن به سخنرانی‌ها و اجراهای خلاقانه گروه‌های حرفه‌ای ملی دعوت می‌شوند.

چادر رمضان؛ سفره‌ای پر مهر در روسیه+عکس

اینجا همه چیز برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است؛ آشپزخانه مدرن، صفحه نمایش بزرگ و تجهیزات صوتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ـ آموزشی و خوش‌آمدگویانی داوطلب. در اینجا همیشه یک فضای دوستانه حکمفرما است.

طراحی داخلی چادر که مزین به ترجمه آیاتی از قرآن کریم و احادیث، گل‌ها و توپ‌های رنگارنگ شده است با روشنایی و طراوتش بینندگان را شاد می‌کند. برگزارکنندگان هر ساله محوطه «چادر رمضان» را توسعه می‌بخشند و با افتخار در طول ماه رمضان پذیرای هزاران بازدیدکننده هستند.

چادر رمضان؛ سفره‌ای پر مهر در روسیه

در کنار سفره خیریه‌ای که پُر از غذاهای ملی است، «چادر رمضان» دربردارنده برنامه فرهنگی غنی و منحصر به فردی است. بر روی صحنه، شب‌های جمهوری های ملی روسیه، کشورهای خارجی دور و نزدیک؛ شب‌های صنعت حلال؛ میزگردها؛ برنامه‌های اجتماعی برای معلولین، پرسنل نظامی، جانبازان و کهنه سربازان؛ روزهای ویژه کودکان و بسیاری برنامه‌های دیگر برگزار می‌شود.

هر ساله نمایندگان رسمی همه مذاهب روسیه، نمایندگان دولت مسکو، اعضای دومای دولتی و شورای فدراسیون، دانشمندان، هنرمندان، تجار و مردم از ملیت‌ها و ادیان بسیار متفاوت از چادر بازدید و با سخنرانی‌های خود به آن غنا و زیبایی می بخشند.

چادر رمضان؛ سفره‌ای پر مهر در روسیه+عکس

«چادر رمضان» با بیش از یک دهه فعالیت به تجسم میهمان نوازی واقعی مسلمانان تبدیل شده است؛ همه به این میهمانی دعوت‌اند.

انتهای پیام

captcha