چند روزی آسمان نزدیک است
کد خبر: 3720797
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

چند روزی آسمان نزدیک است

گروه معارف ــ شب قدر، فرصتی است که خداوند به انسان داده است تا خود را در دریای بی کران بخشش خداوندی صیغل دهد و برای بهترین تقدیر دست به دعا بردارد. چند روزی آسمان نزدیک است، لحظه ها را دریاب.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، شب قدر، شبی است که با تمام شب‌های سال فرق دارد؛ در شب قدر، تقدیر یک ساله انسان‌ها نوشته می‌شود و بندگان خالص خدا در این شب برای تقدیر خوب در سال پیش‌رو دعا و از خداوند سالی با برکت، تمنا می‌کنند.
همه ساله مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های عمومی برگزار می‌شود و سیل مشتاقان به فضل و آمرزش خداوندی، با حضور در این مراسم، جان خود را صیقل می‌دهند.

چند روزی آسمان نزدیک استفرصتی استثنایی برای بندگان
اکبر ناصری، یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: در شبی که همه قرآن بر سر می‌گذارند، از خدا می‌خواهم به همه توفیق عمل به قرآن بدهد.
وی افزود: این شب‌ها فرصتی استثنایی است که تنها یک بار در سال است و می توان از آن نهایت بهره را برد.
ناصری بیان کرد: خداوند این فرصت را به بندگانش عطا کرده تا در شب‌هایی مثل شب‌های قدر، خود را بیشتر شناخته و در راه این خودشناسی، به خداشناسی برسد.
فرصتی دوباره برای بخشش
انسیه الهی، یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز در گفت وگو با ایکنا اظهار کرد: هر فردی باید تمام تلاش خود را به عنوان بنده خدا به کار بندد تا از فرصت این شب‌ها استفاده کرده و آمرزیده شود.
وی افزود: وقتی که خداوند با تمام عظمتش به انسان فرصتی دوباره برای بخشش می دهد حیف است که بنده بهره نبرد.

چند روزی آسمان نزدیک است
بهترین لحظات عمر انسان
حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با ایکنا گفت: شب های قدر از با فضیلت ترین شب ها و روزهای سال است.
وی افزود: اگرچه که در میان ماه ها، ماه رمضان، مهم ترین ماه سال و پرخیر و برکت ترین ماه از بین تمام ماه های سال است؛ اما شب های قدر آن فضیلتی بسیار دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شب های قدر ویژه و خاص است، افزود: شب قدر شب نزول تمام کتب آسمانی است و شبی است که ملائک از آسمان ها به زمین می آیند.
رضایی ادامه داد: در این شب ها ملائک در میان زمینیانی هستند که کسب فیض می کنند، خود را زیر سایه رحمت الهی قرار می دهند و دست نیاز به سوی پروردگار برای آمرزش و بخشش دراز می کنند.
رضایی بیان کرد: ده ها عمل ویژه برای این شب ها سفارش شده است تا هر فردی هر چقدر که می تواند از این شب ها بهره ببرد.
وی با بیان اینکه در میان شب های قدر، احتمال قوی تری وجود دارد که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب قدر باشد، تصریح کرد: از مردم می خواهیم از این شب پرفیض نیز بهره مند شوند چرا که یک مرتبه در سال اتفاق می افتد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: شب قدر بهترین لحظات عمر انسان است که باید از آن نهایت بهره را برد.

ماه رمضان دارد به اتمام می رسد، اما نه ماه رمضان تمام نمی شود بلکه در تمام زندگی ما جاری است، این ماییم که از ماه رمضان عبور می کنیم....

انتهای پیام

captcha