اهدا خون 1600 روزه دار کردستانی در ماه رمضان
کد خبر: 3720838
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

اهدا خون 1600 روزه دار کردستانی در ماه رمضان

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: با مراجعه 153 داوطلب اهدای خون در دومین شب قدر ماه رمضان آمار پذیرش اهداکنندگان کردستانی خون در این ماه به یک هزار و 604 نفر رسید که از این میزان یک هزار و 109 واحد خون کامل دریافت شده است.

اهدا خون 1600 روزه دار کردستانی در ماه رمضان

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه تیم سیار اهدای خون در نخستین و دومین شب قدر به ترتیب در بیجار و سریش آباد قروه مستقر شد، اظهار کرد: 132 داوطلب اهدای خون در بیجار و 124 داوطلب نیز در سریش آباد در محل استقرار تیم سیار اهدای خون حضور یافته و پذیرش شدند .
وی با اعلام اینکه در شهرستان بیجار 94 و در سریش آباد 102 واحد خون کامل در دو شب قدر از اهداکنندگان خون دریافت شده است، اظهار کرد: تیم سیار انتقال خون کردستان در هر دو شب قدر از نخستین دقایق پس از افطار تا هنگام سحر میزبان اهداکنندگان خون بود.
مدیرکل انتقال خون استان کردستان از تداوم فعالیت مرکز اهدای خون سنندج در دو شیفت صبح و شب تا پایان ماه رمضان خبر داد و عنوان کرد: در دو شب قدر 85 نفر داوطلب اهدای خون در مرکز اهدای خون سنندج پذیرش شدند که از این تعداد 48 واحد خون دریافت و 144 فرآورده گلبول قرمز فشرده، پلاسمای تازه منجمد و پلاکت تولید شد.
وی با اشاره به آمار اهدای خون از ابتدای ماه رمضان تاکنون، اعلام کرد: تا 15 خرداد ماه یک هزار و 604 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه داشته اند که از این تعداد یک هزار و 60 نفر در سنندج، 274 نفر در سقز و 256 نفر در بیجار و سریش آباد و 14 نفر نیز در واحد آفرزیس پذیرش شده‌اند.
کریمیان ادامه داد: از یک هزار و 109 واحد خون دریافتی در ماه رمضان امسال 698 واحد توسط اهداکنندگان مستمر که در هر سال حداقل دو بار اقدام به اهدای خون می‌کنند و 411 واحد نیز توسط اهداکنندگانی که سابقه اهداکنندگان سالیان گذشته، شده است.
وی با بیان اینکه نیاز به پلاکت خون در سالیان اخیر افزایش چشمگیری را نشان داده است، خاطرنشان کرد: عمر پلاکت خون تنها سه روز و راه تامین آن نیز اهدای داوطلبانه است.
مدیرکل انتقال خون کردستان در پایان از جامعه اهداکننگان خون استان خواست تا اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار داده و همواره به یاد داشته باشند که بیمارانی چشم انتظار نوع دوستی آنها هستند.
انتهای پیام

captcha