طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی
کد خبر: 3720949
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

گروه سیاسی - حضور پرشور و باشکوه مردم ولایت‌مدار و آزادی‌خواه در هوای گرم و زیر آفتاب سوزان که همواره حماسه‌ساز بوده‌اند در این مراسم دیدنی است و شعارهایی از جنس آزادی قدس شریف فضای راهپیمایی را عطرآگین کرده است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

مراسم روز جهانی قدس در حالی امروز در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی برگزار شد که بیداری اسلامی به عنوان مولود ابتکار امام راحل (ره) و انقلاب ملت ایران، جغرافیای اسلامی را درنوردیده و آرمان آزادیخواهی و حمایت از حق ملت مظلوم فلسطین به عنوان قطب‌نمای خیزش ملت‌ها درآمده است.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

حمایت از فلسطین و اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس سمبلی از گرایش بشر به آزادی و آزادیخواهی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هوشمندانه اعلام کرد و امروز همه آزادیخواهان جهان در حمایت از عدالت فریاد می‌زنند و به پا می‌خیزند.

تقریباً هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و در شانزدهم مرداد‌ماه سال 58 و تقریباً یک سال پیش از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، پیامی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صادر شد که طی آن از توده ملت‌های جهان خاصه مسلمانان دعوت شد تا در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در روزی که «روز قدس» نامگذاری شد، راهپیمایی کنند.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

روز قدس روز دفاع از مستضعفان جهان، روز فریاد حمایت از مستضعفین و روز ذلت و خواری استکبار و بی‌محتوا شدن صهیونیست‌هاست. آزادسازی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، نماد آرمان‌خواهی مبتنی بر تعلیمات الهی و قرآنی مسلمانان جهان است.

امروز در حالی که آفتاب سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.

مردم تبریز امروز اوج همبستگی، همدلی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند و با زبان روزه و در گرمای هوا و درست در ساعات اوج گرما به خیابان‌ها آمدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و در این حماسه، حمایت خود از مردم فلسطین و خشم و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

جمعه برای ما مسلمانان میعادگاه روز ظهور است، روز حاکمیت مستضعفان، آخرین جمعه نشان آخرین امید است و اگر این جمعه در ماه مبارک خدا باشد یعنی آخرین امید برای حاکمیت مستضعفان، آخرین امیدی که هر سال با مشت‌های گره‌ کرده و فریادهای روزه‌داران می‌درخشد و چشم غاصبان را کور می‌کند.

موج بیداری اسلامی که موجب شده فریاد عدالتخواهی ملت‌های مسلمان تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش رود، امروز با سر دادن شعار «القدس لنا» آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی از سلطه رژیمی نامشروع را نزدیک‌تر ساخته است.

ندای مرگ بر اسراییل و الموت لاسراییل امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی جغرافیای آزادیخواهان جهان را در می‌نوردد که جانشین خلف و شایسته امام (ره) با هدایت داهیانه ملت بیدار و پیشروی ایران اسلامی، تحقق آرمان رهایی قدس را در شرایط زبونی، انحطاط و سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر ساخته است.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

مردم روزه‌دار شهرها و بخش‌های آذربایجان شرقی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

آذربایجان‌های حاضر در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

جوانان تبریزی با حضور پرشور و گسترده که می‌توان از ویژگی‌های راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تبریز دانست، با در دست داشتن پلاکارت‌هایی با عنوان «القدس لنا و ای قدس» می‌آییم و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کردند.

جوانان تبریزی همچنین با شعار یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، مرگ بر آل‌سعود و تکفیری بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس تاکید کردند.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

روز قدس، روز رستاخیز مسلمانان است

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت وگو با ایکنا، گفت: روز جهانی قدس، روز رستاخیز استکبارستیزی مسلمانان جهان در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

وی، افزود: راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین در حقیقت نمایش اقتدار امت اسلامی است.

امام جمعه تبریز، اظهار کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار علیه رژیم صهیونیستی در راستای لبیک به ندای امام راحل و منویات مقام عظامی ولایت وظیفه‌ای انسانی، اعتقادی و اسلامی تمام مسلمانان است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خصوص روز قدس با بیان اینکه با توجه به اهمیت روز قدس همه‌ساله حضور گسترده و پرشوری از مردم شاهد را هستیم، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به توطئه‌های اخیر اسرائیل و هم‌پیمانش، مراسم روز قدس پرشورتر از سال‌های قبل در تبریز برگزار شد.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

 روز قدس یادگار بزرگ امام (ره) است

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در حاشیه راهپیمایی روزجهانی قدس در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: روز قدس یکی از یادگارهای بزرگ امام راحل(ره) است که همه ساله مردم ایران و کلیه جامعه مسلمین با شور و نشاط و خروش آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال به دو دلیل اهمیت بیشتری داشته و باید تماشایی‌تر باشد، افزود: در مدت یک ماه گذشته رژیم کودک‌کش اسرائیل بیش از هزار نفر از فلسطینیان و مخصوصا‌ً اهالی غزه را شهید کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دلیل دیگر اهمیت روز قدس امسال به این خاطر است که استکبار جهانی به ریاست جمهوری ترامپ سفارت خود از تل‌آویو را به قدس آورده و دهن‌کجی بزرگی به مسلمانان جهان داشته است.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

دشمنان اسلام برای تضیعف مسلمانان بسیج شده‌اند

سردار اصغر عباسقلی‌زاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا، در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی در راستای تضعیف مسلمانان همت کرده‌اند تا با مظلوم قرار دادن مسلمانان هم منابع و ذخایرشان را غارت کرده و هم در فقر و فساد قرار دهند تا بلکه بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان این‌که مسلمانان در جهان ثابت کرده‌اند که متحد هستند و همواره علیه استکبار قیام کرده اند، یادآور شد: هر کس که قلبش برای اسلام می‌تپد و می‌تواند در این رابطه قدم بردارد، چه در قالب راهمپیمایی و چه در اشکال دیگر باید قدم در صحنه گذارده و حمایت خود را از فلسطین نشان دهد.

سردار عباسقلی‌زاده تاکید کرد: اگر انسانی قلبش به خاطر اسلام بزند و در برابر ظلم قیام کند، یک فرد انقلابی و مبارز واقعی در برابر استکبار جهانی است.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا، حضور مردم تبریز در راهپیمایی را دشمن‌شکن و بسیار پرشور دانست و افزود: مردم امروز هم آمده‌اند تا ثابت کنند که در برابر ظلم ایستاده‌اند و از مظلوم حمایت می‌کنند.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

روزقدس از روزهای بسیار مهم و با اهمیت جهان اسلام است

حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با ایکنا، با تاکید بر اهمیت راهپیمایی روز قدس در این مقطع زمانی، افزود: روز جهانی قدس یکی از روزهای بسیار مهم و با اهمیت جهان اسلام است؛ چرا که بیت‌المقدس پاره تن مسلمانان است.
 
وی با بیان این‌که قدس متعلق به تمامی مسلمانان و قبله‌ اول جهان اسلام است، گفت: امروز تمامی مسلمانان، مردم ولایتمدار ایران و مردم شهیدپرور تبریز در صحنه حاضر شده‌اند تا بار دیگر حماسه‌ای بسیار باشکوه و با عظمت خلق کنند.
 
حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، خاطرنشان کرد: امام راحل سال‌ها پیش این روز را به عنوان "روز قدس" نامگذاری کرده‌اند تا از فلسطین حمایت کنیم.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را لبیک گویی به منویات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری دانست و افزود: امسال رییس جمهور دیوانه‌ی آمریکا دهن کجی کرده و در حرکتی نابخردانه سفارت خود را به قدس منتقل کرده و به جهان اسلام و قدس شریف اهانت کرده است.
طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

حاشیه‌های راهپیمایی مردم تبریز

راهپیمایی روز قدس امسال تبریز در مسیرهای 7گانه تبریز و از ساعت 10/30 آغاز و با تجمع راهپیمایی‌کنندگان در مصلای اعظم امام خمینی به پایان رسید.

مردم روزه‌دار تبریز با نشاطی وصف‌ناپذیر در این راهپیمایی شرکت داشته و روزه‌داری و گرما، کوچک‌ترین تاثیری بر مشت‌های گره کرده آن‌ها نداشت.

شعار علیه رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم فلسطین و دعا برای آزادسازی قدس شریف و پیروزی مسلمانان جهان در موج مبارزاتی که به راه افتاده، دائم از بلندگوهای دسته‌های محلات تبریز به گوش می‌رسید.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

در طول مسیر راهپیمایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ملت فلسطین نیز مستقر شده بود.

شرکت گسترده مردم تبریز همراه خانواده‌‌های‌شان به خصوص کودکان خردسال خود که با در دست داشتن سنگ، پرچم حزب‌الله لبنان و پیشانی بندهایی که به سرهای‌شان بسته شده بود، تمام راهپیمایان و عکاسان خبری را به خود جلب کرده بود.

طنین فریاد نفرت تبریزی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

عکاسان و خبرنگاران تبریزی نیز از نخستین ساعات آغاز راهپیمایی روز قدس در تبریز در محل‌های برگزاری راهپیمایی حضور داشتند تا این حماسه باشکوه و استکبارستیزی مردم را به تصویر بکشند.

پلاکاردها و نوشته‌های مبنی بر ما تا آخر ایستاده‌ایم در دستان راهپیمایی‌کنندگان از همه بیشتر به چشم می‌خورد، مردم شعار می‌دانند ما را از تحریم نهراسانید تا آخر ایستاده‌ایم.

انتهای پیام

captcha