جهاددانشگاهی؛ منشأ خدماتی گسترده در بحث‌های علمی، پژوهشی و فناوری
کد خبر: 3721129
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
عبادی عنوان کرد:

جهاددانشگاهی؛ منشأ خدماتی گسترده در بحث‌های علمی، پژوهشی و فناوری

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای مغتنم و بزرگ است که منشا خدماتی گسترده در بحث‌های علمی، پژوهشی و فناوری است.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر عبادی امروز 19 خرداد جاری در دیدار با رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه استعمارگران نسبت به توانمندسازری و توسعه انسانی ملت‌ها حساس هستند، گفت: جهاددانشگاهی در راستای توسعه ابعاد پژوهشی و فناوری کمک بسزایی به کشور می‌کند و دشمن قصد دارد جلوی اقداماتی از این دست را بگیرد.

جهاددانشگاهی، منشا خدماتی گسترده در بحث‌های علمی، پژوهشی و فناوری

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون بسیار موفق بوده و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، افزود: درخواست‌های جهاددانشگاهی پیگیری خواهد شد.

راه اندازی موزه گیاهان دارویی استان با تکیه بر دانش بومی

 محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: در دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان فعالیت‌های مهمی در راستای معرفی گیاهان دارویی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: کشت بافت عناب و تکثیر آن برای تولید، ارزیابی تنوع ژنوتیپ های عناب، طرح امکان تولید گیاه کم آب بر کینوا، فرمولاسیون شکلات عناب و تولید کلوچه فراسودمند عناب از فعالیت‌های این دهکده است.

مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: موزه گیاهان دارویی استان را با تکیه بر دانش بومی در راستای اشاعه فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی راه اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

captcha