شبهات دینی امروز ریشه در گذشته دارد
کد خبر: 3721201
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

شبهات دینی امروز ریشه در گذشته دارد

گروه معارف - مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: هیچ شبهه جدید دینی وجود ندارد بلکه عمده شبهات مطرح‌شده در عصر حاضر در گذشته نیز وجود داشته و امروز معاندین فقط رنگ و لعاب آن را تغییر داده‌اند.

شبهات دینی جدیدی وجود ندارد/شبهات دینی امروز ریشه در گذشته دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمين رضا کاظم‌لو در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از قزوین، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه موضوع ایجاد شبهات به شمار می‌رود کانون‌های حیات طیبه در حوزه علمیه خواهران قزوین برای پاسخگویی در این خصوص در حال فعالیت است.
وی افزود: معتقدم هیچ شبهه جدید دینی وجود ندارد بلکه عمده شبهات مطرح‌شده در عصر امروز در سابق نیز وجود داشته و معاندین فقط رنگ و لعاب آن را تغییر داده‌اند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: هیچ شبهه جدید دینی وجود ندارد بلکه عمده شبهات مطرح‌شده در عصر حاضر در گذشته نیز وجود داشته و امروز معاندین فقط رنگ و لعاب آن را تغییر داده‌اند.
وی با اشاره اینکه شبهه افکنان عموماً به دنبال پاسخ آن شبهات نیستند، گفت: نمی‌توان همان پاسخ‌های قدیم را در مقابل نسل جوان بیان کرد لذا باید توانمندی لازم توسط کارشناسان این حوزه برای ارائه پاسخ‌های بروز به این‌گونه شبهات ایجاد شود و با گذاشتن وقت لازم در این راستا وارد شد.
حجت‌الاسلام کاظم‌لو افزود: طلاب باید 190 واحد را در حوزه علمیه بگذرانند اما در کنار آن باید به موضوعات روز هم توجه و سوای از درس در این میدان هم اهتمام لازم را داشته باشند چرا که در این خصوص نیاز مبرم وجود دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه طلاب باید پاسخ‌های قدیم به شبهات را مطالعه کنند و جواب‌هایی متناسب با سؤالات و شبهات روز ارائه کنند، عنوان کرد: در پژوهش علم دو موضوع «تولید» و «بازخوانی» علم مورد تأکید است و در خصوص شبهات نیز بازخوانی جوابگوی این موضوع است چرا که با بازخوانی علم می‌توان به بسیاری از پاسخ‌ها دست یافت.
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای اینکه فرزندان خود را برای سربازی امام عصر(عج) آماده و تربیت کنند زمینه شناخت از اسلام و عمل به آموزه‌های آن را فراهم کنند.
وی ادامه داد: کسانی در حوزه علمیه موفق هستند که توانمندی بیشتر از حد از معقول داشته باشند و برای رسیدن به آن تلاش و ممارست کنند.
حجت‌الاسلام کاظم‌لو در پایان خاطرنشان کرد: باید نیت کسانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند ایجاد آرامش در جامعه باشد که بی‌شک این جامعه مورد پسند و مطلوب امام عصر(عج) خواهد شد.

انتهای پیام

captcha