برپایی نشست شورای فرهنگ عمومی فارس به‌زودی/ ایجاد نشاط و امیدواری؛ دو رسالت مهم عرصه فرهنگ
کد خبر: 3721384
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
سهرابی به ایكنا خبر داد:

برپایی نشست شورای فرهنگ عمومی فارس به‌زودی/ ایجاد نشاط و امیدواری؛ دو رسالت مهم عرصه فرهنگ

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی در دوران ریاستش و همچنین نمایندگی ولی فقیه آیت‌الله دژكام در اواخر ماه مبارك رمضان و یا اوایل ماه شوال خبر داد.

برپایی نشست شورای فرهنگ عمومی فارس به‌زودی/ ایجاد نشاط و امیدواری؛ دو رسالت مهم عرصه فرهنگ

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه ماه‌هاست كه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تشكیل نشده است و بناست این جلسه با مدیریت جنابعالی چه زمانی برگزار شود، گفت: روز دومی كه من به عنوان مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معارفه شدم، خدمت آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان رسیدم كه ایشان هم بر این نكته تأكید فراوان داشتند كه هرچه زودتر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تشكیل شود.
وی افزود: ما هم‌اكنون در حال رایزنی و بررسی هستیم تا دو دستور را برای اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی هم در دوران ریاست اداره‌كل ارشاد من و هم در دوران نمایندگی ولی فقیه آیت‌الله دژكام برگزار كنیم و برای این كار حتماً با آیت‌الله دژكام و استاندار فارس هماهنگی‌های لازم را انجام خواهم داد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به زمان برگزاری این جلسه مذكور ادامه داد: تلاش می‌كنیم تا این جلسه را اواخر ماه مبارك رمضان یا اوایل ماه شوال برگزار كنیم.

مهم‌ترین عرصه فرهنگی فارس چیست؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینكه مهم‌ترین عرصه فرهنگی فارس چیست كه باید آن را تقویت كنیم تا بخشی از آسیب‌های اجتماعی كاسته شود، گفت: جامعه فعلی و اقتضائات زمان ما نیاز به دو چیز دارد، یك ایجاد نشاط و دیگری امیدواری در بطن جامعه و این مسئله را دستگاه‌های فرهنگی به وجود آورد.
سهرابی ادامه داد: همچنین مصوبات شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با ساز و كارهایی كه تعریف می‌كند، امیدواری را در جامعه تشدید كرده تا امیدواری مردم نسبت به دولتی‌ها بیشتر شود و آن روحیه نشاط هم در آن‌ها به وجود آید.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: وقتی بتوانیم روحیه امیدواری را در مردم تقویت كنیم خود به خود نشاط هم به وجود می‌آید و كمك به برطرف كردن آسیب‌های اجتماعی می‌كند.
انتهای پیام

captcha