مراجعه 500 یزدی برای اهدای خون در شب‌های قدر
کد خبر: 3721408
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

مراجعه 500 یزدی برای اهدای خون در شب‌های قدر

گروه اجتماعی- مدير كل انتقال خون استان يزد گفت: در ليالی قدر 513 نفر جهت اهدای خون مراجعه نمودند كه از اين تعداد 411 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مراجعه 500 یزدی برای اهدای خون در شب‌های قدر

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از انتقال خون، نقی تقوایی، مدير كل انتقال خون استان يزد با بيان استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون در شبهاي قدر رمضان امسال اظهار كرد: در ليالي قدر امسال 513 نفر جهت اهداي خون مراجعه نمودند كه از اين تعداد 411 نفر موفق به اهداي خون شدند.

تقوایي افزود: از اين تعداد اهداي خون 61/6 درصد اهداكننده مستمر است ( اهداكننده اي كه كه حداقل در سال 2 بار اهداي خون داشته است) و 29/4 درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

وي همچنين ادامه داد: در ماه رمضان يك شيفت كاري از ساعت 17:45 تا 23:15 راه اندازي شده تا افراد علاقه مند بتوانند بعد از افطار اقدام به اهداي خون كنند.

تقوایی با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، افزود: اهداي خون در شبهاي قدر به علت شب زنده داري مردم با مشاركت خوبي همراه است و در این سه شب پايگاه انتقال خون يزد (ميدان ابوذر) تا ساعت 1 بامداد خونگيري انجام شد.

مدير كل انتقال خون استان يزد با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون درماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمي بيماران به خون و فرآورده‌هاي خوني در مدت زمان باقیمانده از ماه مبارك رمضان، از فرصت ماه بندگی خدا استفاده نمایند و تا پایان ماه مبارك با اهداي خون خود اداره كل انتقال خون استان را یاری کنند.

وي از همه اهداكنندگان كه در طول ماه مبارك رمضان و شبهاي قدر با اهداي خون به كمك بيماران شتافتند و بيماران را تنها نگذاشتند تشكر و قدرداني كرد.

انتهای پیام

captcha