فعالیت‌ قرآنی نیازمند بودجه و پشتیبانی است
کد خبر: 3721421
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

فعالیت‌ قرآنی نیازمند بودجه و پشتیبانی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مرکز تخصصی تفسیر جامعه‌القرآن گفت: فعالیت‌های قرآنی برای اثرگذاری هرچه بیشتردر جامعه، به بودجه و پشتیبانی‌های لازم نیاز دارد.

فعالیت‌های قرآنی نیازمند بودجه و پشتیبانی است

حجت‌الاسلام حجت‌الله رحمانی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره مشکلات و موانع فعالیت‌های قرآنی در جامعه اظهار کرد: برای انجام فعالیت‌های قرآنی اولین قدم شناساندن قرآن به جامعه می‌باشد و این مهم پیش‌نیازهایی لازم دارد که یکی از آن‌ها، تبلیغات است.
وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند: «اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را بدانند قطعا ما را تبعیت می‌کنند»؛ این مسئله درمورد قرآن هم صادق است.
مدیر مرکز تخصصی تفسیر جامعه‌القرآن اصفهان گفت: هرکاری برای اجرای موفق در جامعه به برنامه ریزی نیاز دارد و کار جزیی و موردی هرگز نتیجه بخش نخواهد بود، کارهای قرآنی نیز همین‌گونه است، یعنی برای اجرای موفق آن باید طرح جامعی داشته و نهادها و موسسات فعال در زمینه‌های قرآنی مانند اداره ارشاد، سازمان تبلیغات، جامعه‌القرآن و یا مهد قرآن نیز جلسات، برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های مشترک داشته باشند. در مجموع باید گفت فعالیت‌های قرآنی به بودجه و پشتیبانی‌های لازم نیاز دارد.
رحمانی در خصوص مسئله تمرکز بیشتر موسسات قرآنی بر ظواهر قرآن تصریح کرد: بنده بسیاری از مواقع که مسابقات حفظ قرآن برگزار می‌شود از مسئولان مربوطه خواهش می‌کنم که حداقل یک جزء را برای ترجمه و تفسیر قرار دهند تا کمی هم به معانی قرآن توجه شود. در کشور کسی که حافظ قرآن باشد ارج و قرب زیادی دارد، اما به یک مفسر قرآن توجه زیادی نمی‌شود.
وی گفت: طرح‌های تشویقی بسیار خوبی مانند اعطای مدارک کارشناسی که به یک حفاظ قرآن اعطا می‌شود برای حفظ ظاهر قرآن اهمیت دارد، اما برای قدم دوم که فهم قرآن یا قدم سوم که عمل به آن می‌باشد، اقدامات زیادی انجام نشده است. ما نیز چنین دغدغه‌ای داریم، اما درواقع باید کار محتوایی بیشتری در این زمینه انجام داد و از این کارها نیز حمایت بیشتری شود؛ البته کارهایی انجام شده، اما متناسب و کافی نیست.

انتهای پیام

captcha