همنشینی با رسول خدا(ص) از زندگی دنیا آغاز می‌شود
کد خبر: 3721493
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

همنشینی با رسول خدا(ص) از زندگی دنیا آغاز می‌شود

گروه معارف- مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: همنشینی با رسول خدا(ص) از همین دنیا آغاز می‌شود، اما جلوه کامل آن در آخرت است؛ اگر با شنیدن نام مبارک پیامبر در وجود خود احساس شادمانی کردیم، یعنی به ایشان نزدیک شده‌ایم، اگر خلق‌وخوی ما نبوی شد، یعنی نزدیک‌تر شده‌ایم.

همنشینی با رسول خدا(ص) از زندگی دنیا آغاز می‌شود

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام حسین صادقی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، صبح امروز در نشست تفسیر قرآن کریم که در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: در روایات آمده است که رسول اکرم(ص) دهه آخر ماه مبارک رمضان، بستر را جمع می‌کردند و در شبانه روز، جز مدت بسیار کوتاهی که استراحت می‌کردند، به عبادت مشغول بودند.
وی ادامه داد: ماه رمضان، ماه بهره‌مندی از رحمت خداست اما برای آن‌که هر چه بیشتر از برکات آن بهره ببریم، باید از ماه رجب خود را آماده کنیم. انسان در ماه‌های رجب و شعبان، وجود خود را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ماه رمضان نیز برای آن‌که مشمول رحمت الهی شویم، باید یک سری کارها را انجام دهیم، از جمله تلاوت و اندیشه در کلام الهی که در وجود ما زمینه ورود نور هدایت و سعادتمندی را مهیا می‌کند.
وی افزود: خداوند در آیه 5 سوره مبارکه شوری می‌فرماید « تَكَادُ السَّمَاوَاتُ يَتَفَطَّرْنَ مِنْ فَوْقِهِنَّ وَالْمَلَائِكَةُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَيَسْتَغْفِرُونَ لِمَنْ فِي الْأَرْضِ» نزدیک است که آسمان‌ها از فراز هم یکی پس از دیگری شکافته شود، و فرشتگان به ستایش خدای خود تسبیح گویند و برای اهل زمین از خدا مغفرت و آمرزش طلبند.
صادقی ادامه داد: در این آیه اشاره شده است که فرشتگان برای انسان‌ها طلب مغفرت می‌کنند، اما این طلب آمرزش شامل حال کسانی می‌شود که مؤمن باشند. یعنی باید شرایط آن را قبلا در وجود خود ایجاد کرده باشیم.
وی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که انسان می‌تواند از آن طریق، خود را مشمول رحمت خدا و طلب آمرزش فرشتگان کند، دستگیری کردن از نیازمندان است. اگر در این راه گام برداریم، فرشتگان نیز با درود خود، دست ما را گرفته، از ظلمات به سمت نور می‌آورند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: نزدیکی به خدا و همنشینی با رسول خدا(ص) از همین دنیا آغاز می‌شود، اما جلوه کامل آن در آخرت است؛ اگر با شنیدن نام مبارک پیامبر در وجود خود احساس شادمانی کردیم، یعنی به ایشان نزدیک شده‌ایم، اگر خلق‌وخوی ما نبوی شد، یعنی نزدیک‌تر شده‌ایم.
صادقی اظهار کرد: رسول خدا هدف از بعثت را برپا داشتن مکارم اخلاق عنوان کردند، که یکی از نمونه‌های آن، کمک به دیگران، دستگیری کردن از نیازمندان و رسیدگی به حال فقراست؛ نمونه دیگر آن خوش‌اخلاقی و خوش‌رفتاری با دیگران است. اگر این ویژگی‌ها در وجود ما بود، یعنی به پیامبر(ص) نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

captcha