توسعه فيزيكی با تفكر توسعه‌ای حاصل می‌شود
کد خبر: 3721502
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

توسعه فيزيكی با تفكر توسعه‌ای حاصل می‌شود

گروه سیاسی- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بستر توسعه در فکر و فهم افراد است و برای توسعه فيزيكی بايد تفكر توسعه‌ای تقويت شود؛ مدیرانی باید سرکار بیایند که تفکر توسعه‌ای و برنامه‌ای داشته باشند.

توسعه فيزيكی با تفكر توسعه‌ای حاصل می‌شود

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته در جمع اعضای احزاب سیاسی استان، گفت: آن‌چه اهمیت دارد، توسعه و آبادانی استان است، فلذا تنها معیار برای انتخاب مدیران، شایسته‌سالاری است.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دارای محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی است که باید همه ما برای جبران آن، کمر همت ببندیم و به دور از قومیت‌گرایی و حزب‌گرایی، برای سرعت بخشیدن به روند توسعه استان تلاش کنیم.
استاندار اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی استان، عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است؛ بخشی از مردم به دلایل اعتقادی از تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری استفاده نمی کنند و بخشی هم به دنبال سرمایه گذاری‌های زودبازده هستند و از سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان هراس دارند.
وی افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهمترین عامل توسعه است و اگر ما نتوانیم سرمایه جب کنیم و در این بخش ضعیف باشیم، توسعه برای استان صورت نخواهد گرفت.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بستر توسعه در فکر و فهم افراد است و برای توسعه فيزيكی بايد تفكر توسعه‌ای تقويت شود؛ مدیرانی باید سرکار بیایند که تفکر توسعه‌ای و برنامه‌ای داشته باشند.

منافع نظام در تصمیم‌ها ملاک عمل است

محمدهادی مرعشی، سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری نیز در این جلسه شفاف‌سازی و انتقاد پذیری را از ویژگی‌های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: برخی انتقادات مطرح شده ناشی از عدم آگاهی یا اطلاع ناقص از موضوعات است و برخی از انتقادات را هم قبول داریم و سعی می‌کنیم بر اساس ضوابط و قوانین موجود، مشکلات مردم را حل کنیم.
وی ارائه پیشنهادات را در کنار انتقادات سازنده مؤثر برشمرد و افزود: انتظار است واقعیات به مردم گفته شود و از بزرگنمایی و دروغ پردازی پرهیز شود.
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم همه تصمیمات بر اساس شایسته سالاری و سیاست‌های دولت انجام شود؛ منافع نظام در برنامه‌ها و تصميم‌ها ملاک عمل است.

انتهای پیام

captcha