توافق امارات و عربستان برای چاپ تفسیر قرآن
کد خبر: 3721507
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

توافق امارات و عربستان برای چاپ تفسیر قرآن

گروه بین‌الملل - مؤسسه چاپ و نشر قرآن «محمد بن راشد» امارات و مؤسسه مطالعات قرآنی «تفسیر» عربستان تفاهم‌نامه‌ای در زمینه چاپ یک میلیون و 500 هزار نسخه از کتاب تفسیری «المختصر فی تفسیر القرآن» امضا کردند.

توافق امارات و عربستان برای چاپ یک و نیم میلیون تفسیر قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت روزنامه اماراتی البیان؛ در این تفاهم‌نامه که در مکه به امضا رسید، مؤسسه چاپ و نشر قرآن «محمد بن راشد» امارات با همکاری مؤسسه مطالعات قرآنی «تفسیر» عربستان، یک ملیون و پانصد هزار نسخه از کتاب تفسیری «المختصر فی تفسیر القرآن» منتشر می‌کنند.

عبدالرحمن بن معاضه شهری، مدیرکل مرکز مطالعات قرآنی «تفسیر» عربستان تأکید کرد که امضای این تفاهم‌نامه، دلیلی بر جهانی بودن خدمات این مؤسسه است که توانسته است تاکنون بیش از سه میلیون نسخه از این کتاب را چاپ و آن را به 32 زبان مختلف ترجمه کند.

وی در ادامه گفتد: این فعالیت با توجه به نیاز مخاطبان در استفاده از یک تفسیر روان صورت گرفته و کماکان در تلاش هستیم تا این تعداد را به یک میلیارد نسخه برسانیم.

شیخ نائف زهرانی، مدیر پروژه «المختصر فی تفسیر القرآن» نیز در این باره گفت: این کتاب توسط مرکز مطالعات قرآنی «تفسیر» عربستان و به منظور تسهیل فهم قرآن کریم برای همه قشرهای جامعه تدوین شده است.

وی افزود: این تفسیر سعی دارد با به کارگیری عبارات واضح، آسان و دوری از توضیحات فراوان که خواننده عادی به آن نیاز ندارد و همچنین شرح واژگان مشکل و مشخص کردن آن با رنگ متفاوت وگزینش معنا، جوانب متعددی را در تفسیر خود مدنظر بگیرد.

زهرانی  با اشاره به این که تدوین این کتاب به مدت چهار سال  با حضور 20 متخصص از کشورهای مختلف اسلامی صورت گرفته است، تصریح کرد: در انتهای هر صفحه از این تفسیر، توضیح مختصری از آیات ذکر شده تا در تدبر و استفاده کامل از آیات کمک کند، علاوه بر این در آغاز هر سوره مقصود کلی سوره بیان می‌شود.

این تفاهم‌نامه توسط فیصل بن حیدر، مدیر اجرایی بخش چاپ و توزیع مؤسسه رسانه‌ای دبی به نمایندگی از مؤسسه چاپ قرآن «محمد بن راشد» امارات و عبدالرحمن بن معاضه شهری، مدیر کل مؤسسه مطالعات قرآنی «تفسیر» عربستان امضا شد.

یادآوری می‌شود، مؤسسه مطالعات قرآنی «تفسیر» عربستان در مکه مکرمه به دنبال توسعه مطالعات قرآنی از طریق گشودن افق‌های جدید در زمینه مطالعات علمی، و هماهنگ کردن تلاش‌های متخصصان بر اساس اصول علمی و فنی است.

انتهای پیام

captcha