خدای مسجد، در خانه و بازار نیز شاهد است
کد خبر: 3721525
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

خدای مسجد، در خانه و بازار نیز شاهد است

گروه معارف- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: خدایی که در مسجد عبادت می‌کنیم، در همه جا شاهد است؛ بهشت تنها در مسجد نیست، بهشت در خانه و بازار است؛ بهشت تنها با نماز و اعتکاف حاصل نمی‌شود، بلکه بهشت با اخلاق زیبا، امانت‌داری و حسن سلوک به دست می‌آید.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته در آیین ختم قرآن کریم در نمازهای تراویح مساجد گوهرکوه خاش، گفت: قبل از اینکه بشر پا به دنیا بگذارد، خداوند با در نظر داشتن نیازهای حیاتی آن، رزق انسان را در زمین گذاشته است؛ زمین را برای کشاورزی مساعد آفریده و برای زمین، ماه و خورشید و ستاره گذاشته تا زمین برای زندگی انسان آماده باشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: زمین حاصل‌خیز و خورشید و همه امکانات برای بشر هستند، اما این‌ها مقصد نیستند، نیاز هستند و هدف شناخت خدا و عبادت اوست.

خدای مسجد، در خانه و بازار نیز شاهد است

وی با بیان اینکه انگیزه ما در همه کارها باید خدا باشد، اظهار کرد: وقتی در نقل و حرکت‌ها خداوند هدف باشد، همه حرکات و سکنات ما عبادت محسوب می‌شوند، چراکه برای برپایی دین خدا حرکت می‌کنیم.
مولوی عبدالحمید بیان کرد: الله ما را خلق کرده که منصف باشیم، نسبت به خدا، خلق خدا و نسبت به نفس خود انصاف داشته باشیم. الله ما را آفریده تا جامعه را از فساد پاک کنیم، مردم را تخریب نکنیم، ولی آن‌ها را به خیر راهنمایی کنیم.
وی افزود: خدایی که در مسجد عبادت می‌کنیم، در همه جا شاهد است؛ بهشت تنها در مسجد نیست، بهشت در خانه و بازار است؛ بهشت تنها با نماز و اعتکاف حاصل نمی‌شود، بلکه بهشت با اخلاق زیبا، امانت‌داری و حسن سلوک به دست می‌آید.
این عالم اهل سنت ادامه داد: اگر بهشت می‌خواهیم، باید اعمال ما صالح باشد. به عیادت مریض برویم، به همسایه خدمت کنیم، اخلاق ما با پدر و مادر حسنه باشد، خیرخواه باشیم و حتی به حیوانات نیز محبت کنیم.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: هرچه رمضان به آخر می‌رسد رحمت، مغفرت و برکت بیشتر نازل می‌شود، لذا از شب‌های باقیمانده رمضان حسن استفاده را ببرید، دستاوردهای رمضان را حفظ کنید و عبادات رمضان را بعد از رمضان ادامه دهید، الآن شما سحر بیدار هستید، بعد از رمضان هم بلند شوید و نماز سحر بخوانید.

انتهای پیام

captcha