بیش از ۱۰۰ گفتمان دینی در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3721586
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

بیش از ۱۰۰ گفتمان دینی در سمنان برگزار شد

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: از آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ تاکنون ۱۱۰ گفتمان دینی با جامعه هدف اولیاء و مربیان دانش آموزان در مدارس استان برگزار شده است.

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز 20 خرداد در دیدار با رابطان فرهنگی و اجرایی طرح گفتمان دینی تبلیغات اسلامی سمنان به میزبانی مجتمع ولایت ، از برگزاری ۱۱۰ گفتمان دینی ویژه مربیان و اولیاء دانش آموزان در استان خبر داد وگفت: این گفتمان‌ها با موضوع تربیت اسلامی و صحیح دانش آموزان، نحوه برخورد با نوجوان در سن بلوغ و تکالیف دینی در هنگام سن تکلیف، روان‌شناسی نوجوان و.. . برگزارشده است.

وی افزود: در این گفتمان‌ها که با حضور کارشناسان مجرب و اساتید دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ برگزارشده، مسائلی چون سبک زندگی اسلامی، فرایض دینی، نحوه صحیح تربیت دینی بر پایه اصول اعتقادی و همچنین دوری از آسیب‌های اجتماعی برای مربیان و خانواده‌ها تبیین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از رشد ۷۵ درصدی گفتمان‌های دینی برای مربیان و اولیای دانش آموزان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ سال ۶۳ گفتمان دینی با این گروه مخاطب برگزارشده بود که در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ این تعداد به ۱۱۰ جلسه رسیده است.

شکری دلیل افزایش چشم‌گیر گفتمان‌های دینی مدارس را تغییر رویکرد برگزاری گفتمان دینی در دو سال اخیر دانست و اذعان کرد: در سنوات گذشته جلسات گفتمان فقط برای دانش آموزان برگزار می‌شد که از سال ۹۵ این امر به خانواده‌ها و مربیان نیز تسری پیدا کرد چراکه نحوه صحیح کنترل و هدایت دانش آموزان امری بسیار مهم در تربیت دینی و اسلامی آن‌ها است.

به گفته وی؛ بالا رفتن سطح عمومی آگاهی‌های اولیاء و مربیان دانش آموزان و افرادی که به‌صورت مستقیم باتربیت درون خانواده و یا مدرسه دانش آموزان در ارتباط هستند محور اصلی گفتمان‌های تبلیغات اسلامی است که باعث تثبیت بیشتر فراگیری محتوای علمی و آموزشی دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان یاداور شد: ۲۲ گفتمان با موضوع دین وزندگی، ۳۴ جلسه گفتمان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ۳۵ جلسه آموزشی و توجیهی با موضوع ارتقاء سواد رسانه‌ای و ۱۹ جلسه با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مجموع تمام گفتمان‌هایی است که برای اولیاء و مربیان دانش آموزان استان طی سال تحصیلی جاری برگزارشده است. انتهای پیام

captcha