۵ کانون سلامت زنان در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند کمک خیران است
کد خبر: 3721636
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

۵ کانون سلامت زنان در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند کمک خیران است

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پنج کانون سلامت زنان دراستان نیازمند کمک خیران است .

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، سالار جوکار، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد امروز، 20 خردادماه اظهار کرد: از سال ۹۵ شورای مشارکت زنان در شهر‌های بویراحمد، لنده، چرام، بهمئی و کهگیلویه راه اندازی شده و در دو شهرستان باشت و دنا نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود .
وی با اشاره به اینکه آموزش، غربالگری، توسعه‌ فضا‌های بهداشتی و درمانی و درمان بیماران سرطانی و دیابتی از مهمترین برنامه‌های این کانون‌هاست، افزود:۴۰۰ پرونده در زمینه‌ بیماری‌های سرطانی در مؤسسه‌ نور واقع در بیمارستان شهید رجایی یاسوج تشکیل شده است و به طور میانگین ماهانه ۲۰ میلیون تومان صرف معالجه این بیماران می‌شود .
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: وجود ۳۵ بیماری ناهنجاری دوران نوزادی وکودکی در مؤسسه‌ محکم، حمایت از بیماران هموفیلی، انجمن تالاسمی، ام اس و اهدای عضو از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها ومجمع خیرین سلامت استان است.
.جوکار با بیان این که طبق گزارش‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سالانه هزار نفر در استان به بیماران سرطانی اضافه می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به هزینه‌های بالای این بیماری‌ها نیازمند کمک‌های بیشتر از سوی خیران و مردم هستیم .
همچنین، حسینی، رئیس شورای مشارکت‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان بویراحمد نیز در این باره گفت: بانوانی که به این کانون‌ها مراجعه می‌کنند پس از مشاهده پرونده به انجمن خیران سلامت استان برای مداوا معرفی می‌شود .
وی افزود: نیازمند کمک‌های بیشتری از طرف مردم هستیم تا بتوانیم به بیماران نیازمند بیشتری خدمت رسانی کنیم . در کنار این فعالیت‌ها همچنین کار غربالگری و آموزش‌ها برای جلوگیری ازابتلا به بیماری‌های خاص در این کانون‌ها انجام می‌شود .
یادآور می‌شود، مردم ونیکوکاران می‌توانند برای انجام کمک‌های خود به مؤسسه نور واقع در بیمارستان شهید رجایی یاسوج یا دفتر انجمن سلامت استان واقع در خیابان شرکت گازـ کوچه مولوی مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha