مفاهیم قرآنی را عالمانه و هنرمندانه به مردم انتقال دهید
کد خبر: 3721685
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

مفاهیم قرآنی را عالمانه و هنرمندانه به مردم انتقال دهید

گروه فناوری اطلاعات ــ مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه باید عالمانه و هنرمندانه مفاهیم قرآنی را به مردم رساند، تصریح کرد: خداوند متعال جهت تغییر پیدا کردن انسان را سرشت او قرار داده و اگر مفاهیم قرآنی با هنرمندی و به صورت جذاب به مخاطبان ارائه شود، می‌توان بسیاری از رفتار‌های خوب را جایگزین کرد.

http://iqna.ir/files/fa/news/1397/3/20/929758_240.jpg
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم راه‌اندازی و رونمایی از پایگاه جامع قرآنی «ایران صدا» با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، مدیران ارشد رسانه و نیز اساتید قرآنی و اخلاقی صبح امروز یک‌شنبه ۲۰ خرداد‌ماه در استودیو شماره ۸ ساختمان رادیو برگزار شد.

شیخ حسین انصاریان در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه کرارا در این ماه مبارک رمضان از زبان ملکوتی اهل بیت(ع)، می‌شنویم که خداوند مهربان به ماه رمضان، کرامت، شرافت، عظمت، اعطا کرده است و خود رمضان در عالم ملکوتش ظرفی است که پروردگار عالم با ارزش‌ترین زمان را که یک شب است در این ظرف قرار داده و آن شب قدر است.

وی افزود: حضرت حق در ارزیابی شب قدر می‌فرماید: «لیله‌القدر خیر من الف شهر» این یک شب است که از سی هزار شب در این عالم، انرژی، قدرت و معنویت بیشتری دارد، آن وقت گوهر با عظمت لیله القدر ظرف نزول قرآن کریم شده است.

‌شیخ حسین انصاریان افزود: انسان اگر بخواهد قرآن را به حقیقت بشناسد، بهترین راه این است که به ۵۲ اسمی که خداوند به قرآن کریم گذاشته، مراجعه کند و حقیقت قرآن را درک خواهد کرد؛ قرآن مجید علم‌الله، رحمة‌الله، فضل‌الله و نورالله است و بر این اساس اگر چه سوره‌ها و آیات از نظر الفاظ محدود است، اما از نظر حقیقت نامحدود است. قرآن کریم به تنهایی حسنات، محسنات و زیبایی‌های همه کتاب‌های آسمانی را دارد.

وی اظهار کرد: کاری که شما در پایگاه جامع قرآن پایه‌گذاری کرده‌اید، بسیار زیباست، صدای پروردگار را با مفاهیم دانش بی‌نهایت به سراسر ایران و خارج از ایران پخش می‌کنید که کار بسیار با عظمتی است؛ لذا اگر این کار هنرمندانه به دست مردم برسد، مردم آماده پذیرش مفاهیم قرآنی هستند.

مفسر قرآن کریم در ادامه با تاکید بر اینکه یک هنرمند باید عالمانه و هنرمندانه مفاهیم قرآنی را به مردم برساند، تصریح کرد: خداوند متعال جهت تغییر پیدا کردن انسان را سرشت او قرار داده و اگر مفاهیم قرآنی با هنرمندی و به صورت جذاب به مخاطبان ارائه شود، می‌توان بسیاری از رفتار‌های خوب را جایگزین کرد و از این جهت این کار بسیار با ارزش است.
 
وی تصریح کرد: اگر با نگاه حقیقت‌بین کار کنید، عنایت قرآن را لمس خواهید کرد؛ لذا باید شوق داشته باشید تا اینگونه کار‌ها جامع و کامل و درست به دست جامعه اسلامی برسد.
 
به گزارش ایکنا در پایان این سخنان ترجمه سوره حمد توسط وی قرائت شد.
انتهای پیام
captcha