در اسلام هیچ بن بستی وجود ندارد
کد خبر: 3721710
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

در اسلام هیچ بن بستی وجود ندارد

گروه فرهنگی- استاد حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام آخرین و کامل‌ترین پیام را از سوی خداوند برای یکایک ما به ارمغان آورده است به‌گونه‌ای که مسئله را در اسلام نمی‌یابی که در باب آن سکوت شده باشد.

 در اسلام هیچ بن بستی وجود ندارد

به گزارش ایکنا از قزوین، زهرا حکیم جوادی استاد حوزه علمیه قم در همایش عفاف و حجاب که ظهر امروز در سالن باقرالعلوم (ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام آخرین و کامل‌ترین پیام را از سوی خداوند برای یکایک ما به ارمغان آورده است به‌گونه‌ای که مسئله را در اسلام نمی‌یابی که در باب آن سکوت شده باشد.
وی افزود: دوره برخی از ادیان به سررسیده است چراکه از ابتدا نیز برای مقطع زمانی خاص خود از سوی خداوند مأموریت داشتند در حقیقت تمام انبیا و پیامبرانی که از طرف خداوند برای هدایت بشر آمدند زمینه‌ساز دین اسلام هستند.
حکیم جوادی بابیان اینکه مردم در زمان بعثت حضرت محمد (ص) به چنان رشدی رسیده بودند که دین اسلام را دریافت کردند، تصریح کرد: در حال که شاهد تحریف برخی از ادیان در جهان هستیم دین اسلام به‌عنوان کامل‌ترین در تمامی ابعاد زندگی نقش‌آفرینی می‌کند و راه و رسم زندگی را به همگان می‌آموزد.
وی ادامه داد: اسلام برای تمامی مسائل و موضوعات دارای دستورالعمل خاص است و راه‌های سعادت و شکست را همراه گوشزد می‌کند حتی روش فکر کردن را نیز به انسان‌ها می‌آموزد.
این کارشناس دینی تصریح کرد: در اسلام خانواده به‌عنوان مهم‌ترین رکن اجتماع و تجلی هر جامعه‌ای معرفی می‌شود چراکه شخصیت افراد در دل خانواده‌ها شکل می‌گیرد و سازندگی خانواده سازندگی اجتماع و سازندگی اجتماع سازندگی عالم را در پی دارد.
وی اضافه کرد: برخی با دامن زدن به برخی شبهات ازجمله اینکه اسلام دین 1400 سال پیش است و یا دین جوابگوی کاملی نیست درصدد سست کردن باورها و اعتقادات مردم هستند لذا باید در جواب آن‌ها گفت دین اسلام هیچ بن‌بستی ندارد و همواره برای حل مشکلات مختلف دارای نسخه شفابخش است.
حکیم جوادی بابیان اینکه دین اسلام بر دو شیوه پیشگیری و درمان برای حل مشکلات تأکید دارد، گفت: اگر کسی پیشگیری را موردتوجه خود قرار دهد دچار مشکلی نخواهد شد اما اگر این راهکار را موردتوجه قرار ندهد بهتر است به دنبال راه‌های درمان آن باشد چراکه پیشگیری بنای خانواده را محکم می‌کند و موجب می‌شود تا افراد کمتر دچار مشکلات فردی و اجتماعی شوند.
وی ادامه داد: بیشتر مشکلات موجود در نهاد خانواده‌ها ناشی از مشکلات روحی است که آسیب‌های آن بیشتر از بیماری‌های جسمی است و می‌توان آن را منشأ بسیاری از مشکلات ازجمله فشارهای روانی، وسواس و اضطراب معرفی کرد.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بدترین درد در هر جامعه‌ای فقر است که با صدقه و زکات جبران می‌شود اما بدتر از آن وجود بیماری‌های روحی و روانی در وجود افراد است.
وی با تأکید بر اینکه برای تربیت فرزندان باید نخست خود را تربیت کرد، گفت: اولین گام در این میان تلاش برای خودسازی است چراکه فرزندان تجلی والدین و نمایی از آن‌ها به شمار می‌روند.
وی اضافه کرد: انتخاب همسر گام دوم در تحکیم بنیان خانواده به شمار می‌رود اما امروز رغبت به ازدواج به‌مانند گذشته نیست و برخی از ملاک‌ها نیز در حد ظواهر و زیبایی تقلیل پیداکرده است.
حکیم جوادی خاطرنشان کرد: خداوند زینت را به زنان هدیه داده است تا با جذب همسر نهان خانواده گرم و مستحکم شود لذا باید زینت‌ها را از نامحرمان پوشاند چراکه به‌محض آشکار شدن زینت‌ها فتنه‌ها داخل شده و حرام‌ها حلال شمرده می‌شود.

انتهای پیام

captcha