راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز
کد خبر: 3721829
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ایستگاه مطالعه و نمایشگاه کتاب ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح «شهر خدا شهر مهربانی» با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در فرهنگسراها و کتابخانه‌های شهرداری تبریز برپا شده است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمدحمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز 21 خردادماه گفت: ایستگاه مطالعه و نمایشگاه کتاب ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح «شهر خدا شهر مهربانی» با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فرهنگسراها و کتابخانه های شهرداری تبریز برپا شده است.

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز

وی، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و نمایش عظمت و شکوه قرآن است، افزود: تلاش می شود در این ماه با برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی وهنری در قالب «طرح شهر خدا شهر مهربانی» پیام های ماه مهمانی خدا با لطافت خاص خود بیان شود.

حجت‌الاسلام حمیدی، با بیان اینکه شهرداری تبریز با تمام قوا در پی حمایت از مقوله کتاب‌خوانی است، گفت: هم اکنون27 کتابخانه عمومی زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می‌کنند که حدود ۷۰ درصد آن‌ها در مناطق کم برخودار تبریز احداث شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با اشاره به تعداد افرادی که به عضویت این کتابخانه‌ها درآمده اند، گفت: حدود 40 هزار عضو ثابت از خدمات فرهنگی کتابخانه های زیرمجموعه شهرداری تبریز بهره مند می شوند.

وی، افزود: هم اکنون 101هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرداری موجود هستند که بخشی از کتاب‌های موجود، در موضوعات مختلف علمی، ادبی، دینی و تاریخی بوده و بخش دیگری از آن، به منظور رفع نیاهای آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزان و دانشجویان، به کتاب‌های راهنمای آموزشی اختصاص دارد و علاوه بر این، آرشیوهای منسجم نشریات و مطبوعات از دیگر بخش های جنبی کتابخانه های اشاره شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: ۵۰ قرائتخانه در این مجموعه، در دو شیفیت قبل و بعد از شهر به عموم شهروندان به خصوص دانش آموزان و دانشجویان خدمات کتابخوانی ارایه می دهند.

انتهای پیام

captcha