هدایت، حمایت و نظارت؛ از وظایف قانونی و شرعی اداره کل اوقاف
کد خبر: 3721883
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

هدایت، حمایت و نظارت؛ از وظایف قانونی و شرعی اداره کل اوقاف

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بازرسی و نظارت صحیح بر اجرای قوانین و فعالیت‌ها می‌تواند فضای مطلوب برای تحقق ارتقای فرهنگ وقف در جامعه را ایجاد کند.

 هدایت، حمایت و نظارت، از وظایف قانونی و شرعی اداره کل اوقاف

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی درصد پیشرفت عملکرد این اداره اظهار کرد: هدایت، حمایت و نظارت از وظایف قانونی و شرعی این اداره کل اوقاف است.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی و نظارت در ایران اسلامی متکی بر قوانین الهی است، تصریح کرد: در قرآن کریم ۱۲۹ بار و در نهج‌البلاغه ۱۴۳ بار بر نظارت و بازرسی تأکید شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: هدف از بازرسی و نظارت، حصول اطمینان از حُسن اجرای قوانین و مقررات در راستای رفاه عمومی جامعه و به‌ویژه گروه هدف این اداره کل است.
عادل تأکید کرد: بازرسی و نظارت صحیح بر اجرای قوانین و فعالیت‌ها می‌تواند فضای مطلوب برای تحقق ارتقای فرهنگ وقف در جامعه را ایجاد کند.
وی بابیان اینکه وقف باید از مظلومیت خارج شود تا بتوانیم کمک‌رسانی بهتری داشته باشیم، افزود: تحول اقتصادی در موقوفات از اولویت‌های این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان اوقاف نظام‌نامه تطبیق عملکرد با مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام

captcha