ایجاد كمیته امنیت بقاع متبركه
کد خبر: 3721943
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
حجت‌الاسلام علیزاده پیشنهاد داد:

ایجاد كمیته امنیت بقاع متبركه

گروه اجتماعی - مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان گفت: پیشنهاد می‌شود ایجاد كمیته امنیت بقاع متبركه كه متشكل از عضوهای افتخاری برای امنیت بقاع متبركه زیرنظر نیروی زحمتكش انتظامی پیگیری شود و به انجام برسد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان عصر روز گذشته در جلسه تقدیر و تشكر از سرهنگ شعبان‌پور، فرمانده اتظامی شهرستان رشت و دیگر عوامل انتظامی این شهرستان در دستگیری عاملان سرقت از آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) رشت، اظهار کرد: عنوان جلسه به نام امنیت، آرامش و آسایش است و امنیت آرامش و آسایش مقوله‌ای است که هیچ جایگزینی نمی‌توان برای آن یافت؛ اگر امنیت جایی وجود داشته باشد همه پیشرفت‌ها و زیرساخت‌ها با آن همراه خواهد شد.

ایجاد كمیته امنیت بقاع متبركه

وی افزود: در فرهنگ دینی ما امنیت از دغدغه‌های انبیاء و اولیاء بوده است، امام جعفرصادق(ع) فرمودند "مردم به سه چیز نیاز دارند، اول امنیت، دوم عدالت و سوم رفاه ".

مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان با تاكید بر اینكه بدترین جامعه و کشور جایی است که در آن امنیت وجود نداشته باشد، گفت: این هتک حرمت به این جایگاه عظیم الشان که مایه برکت و نعمت‌های الهی هستند برای استان ما هستند بسیار ناگوار و مایه تاسف است زیرا مردم اعتقاد قوی و بزرگی به این بزرگواران دارند و خدمت به این سادات یک افتخار، عزت و عاقبت به خیری است.

حجت‌الاسلام علیزاده همچنین با اشاره به عكس العمل منسجم نیروی انتظامی در برخورد با سارقان آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) رشت، گفت: نیروی انتظامی با همه مشكلات بسیار و با این شرایط دشوار بلافاصله وارد میدان شدند و در کمتر از ۷۲ ساعت از این سرقت، عاملان دستگیر شدند و این جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

وی همچنین با اشاره به مصاحبه افراد غیرمسئول در این پرونده در این ایام گفت: در این مدت حرف‌های غیرمسئول توسط كسانی كه در آن جایگاه نبودند زده شد كه جای تاسف دارد.

مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به حركت انقلابی، مقتدرانه و صبورانه نیروی انتظامی در جریان این سرقت بیان کرد: امیدواریم دو موضوع یعنی تحقیقات بیشتر بر روی این پرونده برای روشن شدن كامل ماجرا برای اذهان عمومی و ایجاد كمیته امنیت بقاع متبركه كه متشكل از عضوهای افتخاری برای امنیت بقاع متبركه زیرنظر نیروی زحمتكش انتظامی پیگیری شود و به انجام برسد.

گفتنی است؛ در سحرگاه دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان هم‌زمان با سالروز شهادت امام‌زاده هاشم(ع) عده‌ای نسبت به سرقت از نذورات ضریح مبارک اقدام کردند.

انتهای پیام

captcha