مردم خراسان‌جنوبی ۲۲ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند
کد خبر: 3721975
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
از ابتدای ماه رمضان؛

مردم خراسان‌جنوبی ۲۲ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از جمع آوری ۲۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال کمک‌های مردمی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا سلم آبادی، امروز، 21 خرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: باید دراستای گسترش فرهنگ انفاق به گونه‌ای کار کنیم تا مردم را در حل مشکلات نیازمندان مشارکت دهیم.

مردم خراسان‌جنوبی ۲۲ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند
وی افزود: کمیته امداد یکی از راهبردی ترین یادگارهای امام راحل برای راهبردی ترین ماموریت انقلاب که رسیدگی به محرومین است به کار گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کمیته امداد در طول چهار دهه فعالیت توانسته فرهنگ انفاق را در جامعه زنده نگه دارد، تصریح کرد: توانستیم کرامت اجتماعی را برای بسیاری از خانواده‌ها در بعد اقتصادی با همیاری مردم حفظ کنیم.
سلم آبادی با اشاره به اینکه کمیته امداد بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو در کشور دارد، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال برنامه‌های متنوعی را اجرا کردیم.
وی افزود: اطعام محرومین، طرح مفتاح الجنه، طرح حامی یابی، توزیع سند غذایی، طرح شوق دیدار، طرح همیار مولا و زکات فطره از جمله طرح‌های ماه مبارک رمضان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال تاکنون 15 میلیارد و 300 میلیون ریال برای اطعام نیازمندان و توزیع سبد غذایی به این نهاد کمک شده است، تصریح کرد: در سال جاری 84 درصد کمک‌های خیران و نیکوکاران برای اطعام و توزیع سبدغذایی بوده که این میزان کمک نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است.
سلم آبادی ادامه داد: مجموع کمک‌های مردمی در طرح همیار مولا 226 میلیون و 470 هزار ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه کمک مستقیم حامیان برای اطعام و سید غذایی در ماه رمضان امسال تاکنون دو میلیارد و 702 میلیون ریال بوده است، افزود: در این ایام در طرح مفتاح الجنه نیز 469 میلیون ریال کمک جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: مجموع کمک‌های در بحث اطعام و توزیع سبدغذایی، طرح همیار مولا و حامی یابی در ماه مبارک رمضان امسال 18 میلیارد و 160 میلیون ریال بوده است.
سلم آبادی بیان کرد: هرچه صدقات در شهرستان‌های استان جمع آوری می‌شود، در خود شهرستان‌ها به مصرف می‌رسد و صرف مردم نیازمند همان منطقه می‌شود.
وی ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان 80 هزار و 877 پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان‌جنوبی توزیع شده که از این میزان 23 هزار و 679 پرس غذای گرم تنها در شب‌های قدر توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: در طرح مفتاح الجنه از 480 خانوار نیازمند استان بازدید شد و سرانه کمک به هر خانوار 97 هزار و 700 تومان بوده است.
سلم آبادی با بیان اینکه از ابتدای این ماه پربرکت، 8 هزار و 162 سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است که ارزش هر سبد غذایی 97 هزار و 700 تومان بوده که 96 هزار و 449 نفر از این سبدهای غذایی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان امسال 2165 نفر در خراسان‌جنوبی در طرح‌های شفاء، محسنین و اکرام ایتام ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 1454 نفر در طرح اکرام ایتام و 691 نفر در طرح محسنین و 20 نفر نیز در طرح شفاء برای حمایت از بیماران نیازمند ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار بیمار نیازمند چشم انتظار کمک خیران هستند، اظهار کرد: در مجموع حامیان طرح شفاء 177 نفر هستند که سرانه کمک ماهانه آنان 28 هزار و 500 تومان است.
وی ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 22 میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال توسط خیران در خراسان‌جنوبی جمع آوری شده است.
سلم آبادی با اشاره به اینکه براساس مصوبات امسال شورای زکات کشور مقرر شد که هر موسسه‌ای که می‌خواهد زکات فطریه را جمع آوری کند باید با مصوبه این شورا باشد، افزود: امسال 1052 پایگاه برای جمع آوری فطریه در استان فعال می‌شود که از این تعداد 88 پایگاه در مراکز نیکوکاری مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲۶۰ پایگاه در سطح استان فعال بودند، اظهار کرد: سال گذشته 9 میلیارد و 465 میلیون ریال فطریه و کفاره جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی یادآور شد: در روز قدس امسال صندوق‌هایی را در طول راهپیمایی برای کمک به مردم فلسطین و یمن جانمایی کردیم که ۹۳ میلیون و ۴۰۷ هزار ریال توسط مردم برای کمک به این مناطق جمع آوری شد و به علت اینکه امانتدار هستیم باید در همان محل به مصرف برسانیم.

 انتهای پیام

captcha