تلاش برای توسعه گردشگری سلامت استان؛ اولویت اصلی جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3722002
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

تلاش برای توسعه گردشگری سلامت استان؛ اولویت اصلی جهاددانشگاهی اردبیل

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: اولویت اصلی جهاددانشگاهی با توجه به فعالیت این نهاد در زمینه سلامت باروری و تاکید استاندار اردبیل، تلاش برای توسعه گردشگری سلامت استان است.

تلاش برای توسعه گردشگری سلامت استان؛ اولویت اصلی جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، امروز 21 خردادماه در بازدید مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل افزود:این نهاد به عنوان نهادی فعال در حوزه سلامت باروری به دنبال ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی در این مرکز است تا بتواند با بالابردن میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان در تحقق توسعه صنعت توریسم گام بردارد.
وی با اشاره به مرز مشترک استان با جمهوری آذربایجان، توسعه گردشگری سلامت را در استان ضروری خواند و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در راستای توسعه فعالیت های خود در زمینه سلامت باروری و جذب گردشگران خارجی سلامت، در تلاش است مجتمعHealth Tourism– درمانی با رعایت استانداردهای مناسب در استان احداث و راه اندازی نماید.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت مرکز درمان ناباوری قفقاز در رفع مشکلات و نیازهای مالی و عاطفی زوجین نابارور استان نقش بسزایی داشته است گفت: متاسفانه میزان ناباروری در استان اردبیل بیش از میانگین سایر استان ها است و نیاز به ارتقاء و تجهیزات درمانی بیشتر احساس می شود.
اوچی اردبیلی راه اندازی اولین شعبه جهاددانشگاهی در خارج از کشور در جمهوری آذربایجان را نقطه عطفی برای ایجاد تعامل سازنده با این کشور در زمینه های درمانی و گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: این شعبه پتانسیل ارزشمندی برای توسعه توریسم سلامت استان اردبیل می تواند باشد.
وی از تشکیل بیش از 30 هزار پرونده برای زوج های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام زوجین، تاکنون از بین 15 هزار پرونده در حال گردش، درمان 784 زوج موفقیت‌آمیز بوده و بیش از 400 نوزاد با روش‌ ivf متولد شده‌اند.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: این میزان موفقیت مطابق با استاندارد جهانی و مورد قبول پژوهشگاه رویان به عنوان ناظر علمی و فنی مرکز درمان ناباروری قفقاز است.
اوچی اردبیلی به اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 355 زوج و در دو ماه اول سالجاری 55 زوج مراجعه کننده از این محل از تخفیف 85 درصدی در هزینه‌های درمانی بهره‌مند شده اند.
قادر برجی، مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: در راستای توسعه توریسم سلامت و همکاری های مشترک در حوزه سلامت باروری استان، این اداره کل آماده انعقاد تفاهمنامه همکاری با جهاددانشگاهی اردبیل است تا گام های اثربخشی در استان برداشته شود.
fرجی با اشاره به اینکه در سفرهای اخیر مسئولان ارشد نظام بیش از 80 درصد درخواست های درمانی مردم مربوط به هزینه های بالای درمان ناباوری است اظهار کرد: ورود جهاددانشگاهی استان در این حوزه بسیار معقول بوده و با توجه به بالا بودن میانگین موفقیت آن، عملکرد مرکز درمان ناباوری قفقاز اردبیل قابل تحسین و ارزشمند است.
وی فعالیت در زمینه سلامت باروری را با توجه به نرخ بالای ناباروری در استان ضروری خواند و اضافه کرد: در تلاش هستیم با بهره گیری از تجارب ارزنده جهاددانشگاهی و ایجاد ساختار و بسترهای مناسب با همکاری این نهاد انقلابی نسبت به افزایش رفاه حال زوج های ناباور در استان فراهم کنیم.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل از آمادگی این اداره کل برای در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: 47درصد از جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه های درمانی تامین اجتماعی هستند که پتانسیل بالقوه ای در عرصه بهداشت و درمان کشور محسوب می شود.
گفتنی است در این بازدید مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل و هیئت همراه از بخش های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل بازدید و در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.
انتهای پیام

captcha