آئین رونمایی از کتاب سوغات کربلا در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3722016
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

آئین رونمایی از کتاب سوغات کربلا در کاشمر برگزار شد

گروه شهرستان‌ها- با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، آئین رونمایی از کتاب سوغات کربلا که مربوط به زندگینامه و خاطرات شهید محمد پنجاهی است در روستای عارف آباد کاشمر برگزار شد.

پوششی// آئین رونمایی از کتاب سوغات کربلا در کاشمر برگزار شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، در آئین رونمایی از کتاب سوغات کربلا که ظهر امروز 21 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مجتمع آموزشی حضرت رقیه(س) روستای «عارف آباد» کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: شهدا برای دفاع از اسلام از همه هستی خود گذشتند.
وی با تأکید بر اینکه باید زندگی‌نامه شهدا به عنوان الگو از طریق سخنرانی‌ها برای نسل آینده بازگو شود تا همگان با ایثار و از خود گذشتگی این قشر آشنا شوند، افزود: همواره مدیون ایثار و از جان گذشتگی شهدا و صبر و مقاومت و ایثار خانواده معظم ایشان هستیم که پس از شهدا در مسیر شهدا قرار گرفتند و الگوی ایثار و استقامت شدند.
وی با اعلام اینکه شهدا الگو و مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند، بیان کرد: امروز نیز صیانت و پاسداری از خون و آرمان شهدا، وظیفه‌ای سنگین بر دوش آحاد جامعه است.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه شهدا در هر مقطعی از زمان بر اساس وظیفه به تکلیف‌شان عمل کردند، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و الگوگیری از مرام شهدا، کشور را در برابر توطئه ها و تهدیدات مصون می‌سازد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاطرات و زندگینامه خانواده شهدا باید مکتوب شود، افزود: باید برای تمامی شهدا چنین کتاب‌هایی به چاپ برسد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه شهید پنجاهی یکی از شهدای دانش‌آموز این منطقه است، اظهار کرد: حفظ آثار و اسناد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و رسالت‌های اصلی تمامی مسئولان باشد.
وی کوتاهی در به تصویر کشیدن خاطرات جنگ و شهدا را نوعی خیانت دانست و گفت: شهدا گنجینه‌ای ارزشمند برای اسلام و انقلاب هستند.

پوششی// آئین رونمایی از کتاب سوغات کربلا در کاشمر برگزار شد
در ادامه مجید خدامی، مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر با اعلام اینکه بعد از 36 سال حرف‌ها و پیام‌های فرهنگی شهید محمد پنجاهی این بار در جبهه دیگری به نام جبهه فرهنگی آمده است، اظهار کرد: هزینه این کتاب توسط مادر شهید تأمین شده است.
خدامی با اشاره به اینکه هنوز شهیدان بسیجی بسیار ساده‌ای داریم که در خصوص آن‌ها کتابی نوشته نشده است، گفت: با چاپ این کتاب بابی باز شد که ندایشان به گوش دنیا برسد.
وی با اعلام اینکه برای حفظ امنیت، اقتصاد و عزت زحمات بسیاری کشیده شده است، اظهار کرد: در پشت جبهه مادران فداکاری بودند که در طی این 36 سال از همه وجودشان گذشتند.
خدامی با اشاره به اینکه کتاب سوغات کربلا بر اساس رمانی از زندگی نامه شهید محمد پنجاهی است، افزود: کتاب در 204 صفحه به نویسندگی نجمه صاحب زمانی به چاپ رسیده است.
این مراسم به همت خانواده دانش‌آموز شهید «محمد پنجاهی» و نمایندگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در شهرستان «کاشمر» برپا شده است.
گفتنی است، کتاب «سوغات کربلا» به قلم «نجمه صاحب زمانی» به رشته تحریر در آمده است. چاپ اول این کتاب در سال 1397 و در 204 صفحه توسط نشر «زلال اندیشه» در یک هزار نسخه چاپ شده است.
دانش‌آموز «محمد پنجاهی» تک فرزند خانواده در 24 تیرماه 1361 در عملیات «رمضان» به فیض شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این دانش‌آموز شهید بعد از شهادت در منطقه باقی ماند و بعد از گذشت 12 سال در عملیات تفحص کشف و به زادگاهش بازگشت.

انتهای پیام

 

captcha