گلزار شهدای قزوین میزبان مهمانان رمضان می‌شود
کد خبر: 3722029
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

گلزار شهدای قزوین میزبان مهمانان رمضان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- هفتمین مراسم «شب وداع» با ماه مبارک رمضان امسال نیز همچون سال‌های گذشته، چهارشنبه، ۲۳ خردادماه مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲ در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.

گذری بر برنامه های قزوین در شب وداع/رمضان الوداع...

به گزارش ایکنا از قزوین، این روزها صدای گام‌های آخر رمضان ماه مغفرت الهی به گوش می‌رسد و ماه مهمانی خدا به‌روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. 
امام سجاد(ع) در بخشی از دعای وداع ماه رمضان می‌فرمایند: «اکنون این ماه بعد از آنکه پایانش فرا رسید، از ما جدا شد و تنهایمان گذاشت و ما این ماه را وداع می‌کنیم».
وداع با این ماه، وداع جانکاه و دشواری است که اهل رمضان را دچار غم و اندوه می‌کند. اهل معنا، در این ماه خیرشان بیشتر شد و کسانی که گرفتار گناه بودند، کمتر به گناه آلوده شدند؛ پس با ماه مبارکی وداع می‌کنیم که رفتنش برای ما دشوار است و غمگینمان می‌کند، ماهی که ماه رحمت خداوندی بود و هر لحظه‌اش، خیری برای ما به ارمغان می‌آورد.
در وداع از ماه پر فیض رمضان برنامه‌هایی نیز در مناطق مختلف استان از جمله در حسینیه‌ها و مساجد و بقاع متبرکه با مشارکت هیئت‌های مذهبی قزوین برگزار می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن در شهر قزوین می‌توان به مراسم وداع در گلزار شهدا اشاره کرد که هیئت‌های مختلفی با همکاری یکدیگر آن را به انجام خواهند رساند. 

گلزار شهدا میزبان مهمانان رمضان

هفتمین مراسم «شب وداع» با ماه مبارک رمضان امسال نیز همچون سال‌های گذشته، چهارشنبه، ۲۳ خردادماه مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲ در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.
در این جلسه که به همت بیش از  70 هیئت‌ مذهبی قزوین برگزار می‌شود، با قرائت قرآن سید مصطفی حسینی و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خضری همراه است.
یادآور می‌شود، روایتگری حسین یکتا از فرماندهان دوران مقدس جنگ تحمیلی و مدیحه‌سرایی مهدی رسولی از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیز از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی است.

گذری بر برنامه های قزوین در شب وداع/رمضان الوداع...

 

 

بدرود

بدرود ای بزرگ‌ترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا
بدرود ای ماهی که تا تو بودی، امن و سلامت بود
بدرود ای آنکه نه در مصاحبت تو کراهت بود و نه در معاشرتت ناپسندی
بدرود که سرشار از برکات بر ما درآمدی و ما را از آلودگی‌های گناه شست‌وشو دادی
بدرود که چه بدی‌ها با آمدنت از ما دور شد و چه خیرات که ما را نصیب آمد
بدرود تو را و آن شب قدرت را که از هزار ماه بهتر است
بدرود تو را و آن فضل و کرم تو را که اینک از آن محروم مانده‌ایم
بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها
بدرود...

انتهای پیام

captcha