محتکران منتظر عذاب شدید الهی باشند
کد خبر: 3722051
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

محتکران منتظر عذاب شدید الهی باشند

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هشدارهای قرآنی درخصوص محتکران گفت: محتکران باید منتظر عذاب شدید الهی باشند.

محتکران باید منتظر عذاب شدید الهی باشند
به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله‎العظمی جعفر سبحانی ظهر امروز 21 خردادماه در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه در تفسیر آیه 34 سوره برائت گفت: از منظر قرآن علمای یهود ونصاری دارای سه صفت بودند که اولین آن، خوردن مال مردم از اسباب باطل بود.
وی افزود: قرآن بیان می کند که برخی از علمای این ادیان از مردم پول می گرفتند و اوراد مغفرت را به آنها می دادند؛ در واقع این گروه از علمای دینی از این مردم برای رفتن به بهشت و آمرزش گناهان رشوه دریافت می کردند.
این مرجع تقلید اظهارکرد: این مساله بیانگر واقع بینی دین مبین اسلام و قرآن کریم است زیرا قرآن نیز قبول دارد که در میان این علما نیز افرادی بودند که انسان هایی پاکسدت و خدا باور بودند و هیچگاه مردم را از این طریق فریب نمی دادند؛ در مقابل این افراد این دسته نیز بودند که مانع از راه دین می شدند زیرا اگر به درستی عمل می کردند درآمد آنها قطع می شد و جایگاه شان نزد مردم از بین می رفت.
وی با ذکر این مطلب که برخی از علمای مسیح و یهود انسان‌های خوبی بودند و مردم را به نیکی‌ها دعوت می‌کردند، بسیاری از آن‌ها بعدها به رسول اکرم(ص) ایمان آوردند، گفت: قرآن با ثروت اندوزی و دوری از یاد خدا مخالف است و بیان می کند که افرادی که طلا و نقره جمع می‌کنند، ولی زکات آن را نمی‌پردازند، مشمول عذاب الهی می‌شوند؛ البته خداوند در اینجا همه مردم را مشمول این امر می کند.
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که ذره ای از آتش آخرت یک شهر را می سوزاند بیان کردند: خداوند بیان م یکند که کسانی که زکات را نمی‌پردازند عذاب شدیدی در آخرت در انتظار آن‌هاست و به وسیله درهم و دینار پیشانی، پهلو و پشت آن افراد داغ می‌شود.
وی عذاب آخرت را در واقع تجسم اعمال انسان در دنیا دانست و گفت: طلا، نقره و اسکناس‌های انسان در دنیا در عالم برزخ و عالم آخرت به صورت‌های مختلفی ظاهر می‌شود، هیچ مانعی ندارد که یک شی دارای چند ظهور باشد، ممکن است نمازی که هر روز در دنیا می‌خوانیم، در برزخ و قیامت به اشکال دیگر ظاهر شود.
وی گفت: یکی از گروه هایی که از منظر قرآن به شدت مورد انتقاد و تهدید قرار گرفته اند کسانی هستند که موجب سخت شدن معیشت مردم می شوند؛ این افراد که با احتکار موجب بدبختی مردم می شوند مشمول هشدار خداوند نسبت به عذاب بزرگ در آخرت هستند؛ زیرا این افراد باعث ایجاد مشکلات بزرگ در جامعه اسلامی می شوند.
آیت الله سبحانی بیان کرد: شاید احتکار یک سود مقطعی برای افراد داشته باشد ولی عاقبت این کار بسیار سخت و سنگین و سهمگین خواهد بود و خداوند این افراد را به شدت عذاب می کند.
انتهای پیام

captcha