آلودگی های زیست محیطی، از مهمترین دغدغه های نسل کنونی است
کد خبر: 3722080
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

آلودگی های زیست محیطی، از مهمترین دغدغه های نسل کنونی است

گروه اجتماعی - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه مهمترین دغدغه نسل حاضر، آلودگی های زیست محیطی است، گفت: اگر نتوانیم چالش های عظیم زیست محیطی و بحران هایی که جلوی روی ماست حل کنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

آلودگی های زیست محیطی، از مهمترین دغدغه های نسل کنونی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، بیان کرد: از مهمترین دغدغه های نسل حاضر در بحث خاک، آب و هوا و تنوع زیستی است که در صورت عدم حل این مشکلات با بحران مواجه خواهیم شد.
 
وی با اشاره به اینکه شعار امسال غلبه بر آلودگی پلاستیک است، خاطرنسان کرد: حذف آلودگی های پلاستیکی در دنیا یک اولویت بوده و این شعار یک فراخوان عمومی برای تمام مردم دنیا است که بدانند پلاستیک و مواد پلیمری تا چه اندازه خطرناک بوده و در محیط زیست اثرات منفی به جای می گذارد.

آراسته ادامه داد: یکی از مشکلات عمده امروزی از سمت کیسه های پلاستیکی و مواد پلیمری است که در این مورد باید شیوه زندگی را تغییر داد چرا که با این شیوه و روشی که حرکت می کنیم صدمات زیادی از انباشت این زباله ها در محیط های آبی و خشکی خواهیم داشت و ما باید بتوانیم از کیسه های پلاستیکی نجات پیدا کنیم.

وی افزود: عصر حاضر را عصر پلاستیک نامیده اند و زندگی ما وابسته به پلاستیک بوده و ما نمی توانیم خودمان را از پلاستیک جدا کنیم و اگر نباشد در برخی موارد با مشکل برخورد می کنیم ولی می توان در مواردی استفاده از آن را ممنوع کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سالانه 250 میلیون تن پلاستیک در ایران تولید می شود، اظهار کرد: سالانه 8.3 میلیارد تن پلاستیک در جهان تولید شده که از این میزان 6.3 میلیارد تن تبدیل به پسماند و زباله می شود.

وی یادآور شد: این ارقام به قدری درشت است که گویی روی پلاستیک راه می رویم و اگر این معضل جهانی حل نشود انواع امراض و بیماریها سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha