هنرمندان خوشنویسی فومنی آیات مرتبط با شب قدر را کتابت کردند
کد خبر: 3722092
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱

هنرمندان خوشنویسی فومنی آیات مرتبط با شب قدر را کتابت کردند

گروه اجتماعی- رئیس ارشاد اسلامی فومن،، از کتابت آیات قرآن همزمان با ایام ماه رمضان خبر داد و گفت: بیش از 20 هنرمند خوشنویسی فومنی آیات قرآن، اشعار و جملات مرتبط با شب قدر را کتابت کردند.

 یوسف نیک انجام، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از کتابت آیات قرآن همزمان با ایام ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: در شب 23 رمضان بیش از 20 هنرمند خوشنویسی فومنی، آیات قرآن، اشعار و جملات مرتبط با شب قدر را با حضور استاد محسن ابراهیمی به خط معلی در آموزشگاه خوشنویسی طلایی قلم کتابت کردند.

وی به بیان اهمیت جایگاه هنر خوشنویسی پرداخت و گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) اولین کاتب آیات کلام الله بود که خوشنویسان فومنی نیز با تاسی از مولای متقیان به کتابت پرداختند.

هنرمندان خوشنویسی فومنی آیات مرتبط با شب قدر را کتابت کردند

این مسئول فرهنگی، خوشنویسی را نمود تصویری زیبا از پیامی والا دانست و تصریح کرد: این پیام پیامی است که ارزش ماندگاری دارد و از دالان های حس و تجربه و عواطف فرد گذر کرده و بر سینه صفحه نقش بسته است.

نیک انجام عنوان کرد: خوشنویسی هنر بسیار دشوار و دیریابی است و برای رسیدن بدان، صبوری، ریاضت، تداوم، تمرکز و هوشمندی فراوان لازم است. بنابراین شاهدیم که افراد بسیار کمی در این رشته به ثمر می رسند یا در این هنر ماندگار می شوند.

رئیس ارشاد اسلامی فومن، به اهمیت کتابت از منظر پیامبر(ص) اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر فرمودند هر آنچه که منتسب به کتابت است حرمت دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشنویسی همواره به عنوان هنری بوده که مورد تمجید فضلا، علما و هنرمندان واقع شده و تاثیرات این هنر بی بدیل و غیر قابل انکار است.

انتهای پیام

captcha