خراسان‌جنوبی رتبه ۲۸ طلاق در کشور را دارد
کد خبر: 3722114
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

خراسان‌جنوبی رتبه ۲۸ طلاق در کشور را دارد

گروه اجتماعی- مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: ۱۲۲۳ واقعه طلاق را ثبت کردیم و خراسان‌جنوبی رتبه بیست و هشتم طلاق در کشور را دارد.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، مجتبی فاطمی روز گذشته 21 خرداد در نخستین نشست کمیته تخصصی اوقات فراغت جوانان استان، گفت: امروز مشکلات روحی، روانی، معرفتی و هویتی چالش اصلی پیش رو برای جوانان است.

خراسان‌جنوبی رتبه 28 طلاق در کشور را دارد

وی افزود: سال گذشته 6736 پرونده ازدواج در استان ثبت شد که 5559 واقعه ازدواج فقط مخصوص گروه جوانان بود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهارکرد: 1223 واقعه طلاق را ثبت کردیم و خراسان‌جنوبی رتبه بیست و هشتم طلاق در کشور را دارد.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی و ماهواره در فروپاشی بنیان خانواده‌، افزود: بسیاری از زنانی که از همسران خود جداشده‌اند در پرسش‌نامه‌های تحقیقاتی بیان کرده‌اند که ساعات فراغت زیادی را صرف فضای مجازی و دیدن شبکه‌های ماهواره‌ای کرده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: اوقات فراغت جوانان نباید فقط با یکسری برنامه سپری شود، بلکه این اوقات باید غنی شود.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اوقات فراغت از روستاهای صفر مرزی تا مرکز استان برای اوقات فراغت برنامه دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: هنوز نقاط ضعف و مثبت برنامه‌ها ارزیابی نشده و سال قبل 30 رشته کلاس اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

وی اظهارکرد: مشوق لازم برای اوقات فراغت جوانان مانند استخر شنا و ورزشگاه‌ها ارائه شود و پایگاه‌هایی که میدانی کار کرده‌اند باید از طرف مسئولان مورد تجلیل قرار گیرند.

دراین نشست نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان نظرات و پیشنهادهای خود را برای غنی‌سازی اوقات فراغت ارایه کردند.

انتهای پیام

captcha