برگزاری «شبی با خاطره‌ها» در موزه عبرت
کد خبر: 3722116
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

برگزاری «شبی با خاطره‌ها» در موزه عبرت

گروه جهاد و حماسه ــ در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، موزه عبرت ایران مراسم یاد سال‌های صبر و مقاومت را با حضور جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب برگزار کرد.

برگزاری مراسم «شبی با خاطره‌ها» در محل موزه عبرت ایران

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی موزه عبرت، این مراسم صمیمی با خاطره‌گویی زندانیان سیاسی انقلابی برگزار شد و شرکت کنندگان در این دورهمی خاطره انگیز از سلول‌ها و بندهای مختلفی که روزگاری شکنجه‌گاه آنان توسط رژیم طاغوت شاهنشاهی بود، خاطراتی را بازگو کردند.

در این مراسم حسین شریعتمداری، جواد منصوری، علی‌محمد بشارتی و رضویان از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، گوشه‌هایی از خاطرات خویش را برای حاضران بازگو کردند.

آزاده و نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان بیان کرد: رسولی از شکنجه‌گران ساواک بر این تصور و باور بود که هیچ اتفاق و تحولی  به جهت مبارزات مردم در ایران رخ نخواهد داد و خطاب به ما زندانیان می‌گفت بی‌جهت خود را خسته نکنید و از مبارزه با شاه نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم، ماجرای مست بودن منوچهری از شکنجه‌گران کمیته مشترک را یادآوری کرده  و به رفتار بسیار خشن و دور از انسانیت وی با زندانیان اشاره و ماجرای تبعید خود از زندان قصر به زندان کرمانشاه و سپس مشهد را بیان و وضعیت برخی از سران ارتش و ساواک را در روزهای پایانی عمر رژیم پهلوی برای حاضران بازگو کرد.

بشارتی با بیان کشیدن یکی از ناخن‌های انگشت دست خویش توسط شکنجه‌گران کمیته مشترک به وضعیت اسفبار درمان در کمیته مشترک پرداخت و رضویان از گروه فجر انقلاب به خاطره ملاقات خویش با مادرش پس از دادگاهی که اکثر اعضای گروه فجر انقلاب به اعدام و برخی مانند ایشان به حبس ابد محکوم شده بودند، اشاره کرد.

مدیر موزه عبرت ایران ضمن خیر مقدم به زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی  طی سخنانی اظهار کرد: از همکاری شما زندانیان سیاسی برای بازسازی شکنجه‌گاه رژیم پهلوی و تبدیل آن به موزه سپاسگزاریم.

حسن‌پور از همکاری صمیمانه سازمان میراث فرهنگی به ویژه کارگر با موزه عبرت ایران قدردانی کرده واز شاه‌آبادی، معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و تشریک مساعی با موزه عبرت ایران تشکر کرد.

مدیر موزه عبرت ایران اشاره کرد که عوامل رژیم پهلوی سعی و تلاش دارند تا رژیم پهلوی را تطهیر کرده و در همین راستا موزه عبرت ایران توانسته است به طور جدی این حرکت خزنده را خنثی کند.

وی یادآوری کرد: طی سال‌های گذشته یک میلیون و ششصد و هفتاد هزار نفر از موزه بازدید کردند و بنا بر ارزیابی مراکز ذیربط موزه عبرت ایران جزء پرمخاطب‌ترین موزه‌ها محسوب شده و تاکنون کتاب‌های داستانی بر اساس زندگینامه مبارزان قبل از انقلاب را چاپ و منتشر کرده است.

مدیر موزه عبرت ایران در پایان اشاره کرد که در سال‌های گذشته، موزه عبرت ایران در استان‌های خوزستان، اصفهان ، مشهد، اردبیل و همدان نمایشگاه‌های ویژه استانی را برگزار کرده است.

همچنین در این مراسم دو نفر از شاعران به قرائت سروده‌های خویش پرداختند. این مراسم در غروب روز یکشنبه ۲۰ خرداد 97 مصادف با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز جماعت و صرف افطار برگزار شد.

انتهای پیام

captcha