روایت خلق آثار هنری با تلفیق هنر دست و نعمت‌های خداوندی
کد خبر: 3722154
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

روایت خلق آثار هنری با تلفیق هنر دست و نعمت‌های خداوندی

گروه اجتماعی - در شهر انسان‌هایی زندگی می‌کنند که برای کسب رزق حلال سختی‌های بسیاری را متحمل شده و با کمک نعمات خداوندی و تلفیق آن با هنر خود، زندگی خود را اداره می‌کنند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حرفه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی جز مشاغل خانگی مزیت دار استان محسوب می‌شود چرا که با استفاده از پتانسیل و ظرفیت استان کویری خراسان‌جنوبی به درآمدزایی رسیده است.

خلق آثار با تلفیق هنر دست و نعمت‌های خداوندی
انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در منطقه خور بیرجند خراسان‌جنوبی وجود دارند که حاکی از تنوع زمین شناختی این منطقه است. هنرمندان بسیاری وجود دارند که این تنوع خداوندی را شناخته و سعی در به دست آوردن رزقی حلال از این نعمت الهی دارند.
با هنرمندی در خراسان‌‌جنوبی آشنا شدم که با همراهی اعضای خانواده خود کمر همتی برای کسب رزق حلال بسته و هنرمندی خود را بر روی نعمت‌های خداو.ندی به نمایش گذاشته است. هنرمندی که در منزل خود محصولات تولیدی خود را می‌فروشد و باعث جذب گردشگران خارجی و توریست‌ها به منطقه خود شده است.
همراه با خانواده برای کسب رزق حلال
حسین خرمی، مسئول کارگاه تراش سنگ سلطان کویر خور در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ساکن روستای خور هستم و رشته تحصیلی و کار من گوهر تراشی است و حدود پنج سال است که که کارگاه ر ا راه اندازی کرده و در آن مشغول به فعالیت هستم.
وی با بیان اینکه این کار را با همراهی همسر و پسرم انجام می‌دهم، افزود: با همکاری اعضای خانواده این کار را انجام می‌دهم و بسیار لذت بخش است.
این هنرمند اظهار کرد: در ابتدای فعالیتم برای شناخت سنگ‌ها با مهندسان مشورت کردم و سپس با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی(ره) خوسف دوربه آموزشی را گذراندم و برای بازدید از کارگاه‌ها، انجام مشاوره‌هایی با اساتید و آشنایی با نحوه بسته بندی محصولات به شهرهای اصفهان، مشهد و تهران رفتم.

خلق آثار با تلفیق هنر دست و نعمت‌های خداوندی
خرمی با اشاره به اینکه بازار کار رونق چندانی ندارد اما باز هم خدارا شکر می‌کنم، افزود: در نمایشگاه‌ها که معمولا در ایام عید نوروز برگزار می‌شود در شهرهای مختلف شرکت می‌کنم.
وی با اشاره به بازار فروش محصولات، تصریح کرد: بعضی از محصولات کارگاه برای فروش به خارج از استان فرستاده می‌شود و با خودروی شخصی برای فروش محصولات به شهرهای مختلف سفر می‌کنم.
مسئول کارگاه تراش سنگ با بیان اینکه خوشبختانه مواد اولیه این کار در کویر خور یافت می‌شود و مشکلی در خصوص دسترسی به مواد اولیه نداریم، بیمه هنرمندان متاسفانه یک مشکل اساسی این قشر است.
خرمی با بیان اینکه هزینه اولیه این کار پایین است، افزود: این کار نیازی به فضای زیادی برای کار ندارد و هر فردی در صورت علاقه می‌تواند این کار را انجام دهد.

خلق آثار با تلفیق هنر دست و نعمت‌های خداوندی
وی ادامه داد: همواره سعی کرده‌ایم کیفیت کار و سیقل جلای سنگ را به خوبی رعایت کنیم و این کار باعث جلب مشتریان بیشتر در طول این سال‌ها شده است.
این هنرمند اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی مشاغل مزیت دار استان را شناسایی کرده و حرفه من به عنوان شغل مزیت دار استان شناخته شده است، تصریح کرد: من و اعضای خانواده‌ام نخستین افرادی بودیم که سنگ‌های این منطقه را کشف کردیم و به ظرفیت‌های آن پی بردیم.
خرمی با بیان اینکه این فعالیت در حال حاضر در شهرستان خوسف، روستای خور بسیار شکوفا شده و رونق گرفته است، خاطرنشان کرد: روستای خور یکی از روستاهای هدف گردشگری است که همه ساله از کشورهای خارجی به این مکان سفر می‌کنند.

زهرا حمیدی 

انتهای پیام

captcha