«لا اله الّا الله»؛ محوری‌ترین شعار انبیاء
کد خبر: 3722158
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

«لا اله الّا الله»؛ محوری‌ترین شعار انبیاء

گروه معارف- مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: عبارت «لا اله الّا الله» محوری‌ترین شعار همه انبیای الهی بوده است، زیرا همه اعمال و اعتقادات ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ کسی که اعتقاد قلبی و عملی به یگانگی خدا دارد، رفتارش بیانگر این اعتقاد خواهد بود.

«لا اله الّا الله»؛ محوری‌ترین شعار انبیاء

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام حسین صادقی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، صبح امروز در نشست تفسیر قرآن کریم که در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: نخستین سخن رسول خدا(ص) با مردم این بود که « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا»، بگویید خدایی جز خدای یگانه نیست، تا رستگار شوید؛ همه رستگاری و سعادت بشر در همین جمله است.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: عبارت «لا اله الّا الله» محوری‌ترین شعار همه انبیای الهی بوده است، زیرا همه اعمال و اعتقادات ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ کسی که اعتقاد قلبی و عملی به یگانگی خدا دارد، رفتارش بیانگر این اعتقاد خواهد بود.
وی اظهار کرد: در آیه 25 سوره انبیا آمده است « وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا نُوحِي إِلَيْهِ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ»، ما پیش از تو هیچ پیامبری نفرستادیم مگر آن که به او وحی می‌فرستادیم که خدایی جز من نیست، پس مرا بپرستید.صادقی بیان کرد: دنیا و زندگی دنیوی، وسیله‌ای است که می‌تواند ما را به بهشت برساند، بنابراین هرچه در سرای باقی آرزو داریم، باید در همین دنیا به‌دنبال آن باشیم.
وی افزود: خداوند در آیه 21 سوره مبارکه حدید می‌فرماید « سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ» به سوی آمرزش پروردگارتان بشتابید و به راه بهشتی که عرضش به قدر پهنای آسمان و زمین بوده و برای اهل ایمان به خدا و پیمبرانش مهیّا شده است.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در آیه فوق، خدا به انسان می‌فرماید آنچه که ارزش رقابت دارد و مؤمنان باید برای به‌دست آوردن آن وقت گذاشته و از هم سبقت بگیرند، طلب مغفرت و رضوان است.
وی ادامه داد: همان‌طور که وقتی کودکان بر سر موضوعات پیش‌پا افتاده با هم جدل می‌کنند و برای بزرگترها خنده‌دار است، ملائکه و انسان‌های مقرّب نیز گاهی با دیدن این‌که ما برای به‌دست آوردن مال دنیا با هم رقابت داریم و به اموال خود تفاخر می‌کنیم، افسوس می‌خورند، چراکه روز بزرگ و مسائل مهمتری در پیش داریم.
صادقی بیان کرد: طبق آیات قرآن، اعمال نیکی که در این دنیا انجام دهیم، همانند نوری است که راه را برای ما روشن می‌کنند. بطوری که منافقان در روز قیامت به مؤمنان می‌گویند از نور خود به ما هم بدهید، اما به آنان خطاب می‌شود که باید در دنیا چنین نوری برای خود می‌فرستادید.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: ظرف وجود ما، هرچه بیشتر از رحمت الهی پر شود، ظرفیت آن بیشتر می‌شود، اما برای آن‌که شایسته رحمت الهی باشد، باید پاک بماند؛ کفر، نفاق و تکبر از عواملی است که ظرف وجودی ما را آلوده می‌کند.

انتهای پیام

captcha