ساخت ۷۰ مسکن روستایی مددجویی توسط کمیته امداد استان مرکزی
کد خبر: 3722187
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

ساخت ۷۰ مسکن روستایی مددجویی توسط کمیته امداد استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال گذشته ۷۰ مسکن روستایی توسط کمیته امداد استان مرکزی در روستا‌ها ساخته و به مددجویان تحت حمایت تحویل داده شد.

ساخت 70 مسکن روستایی مددجویی توسط کمیته امداد استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه طی سال گذشته 70 مسکن روستایی توسط کمیته امداد استان مرکزی در روستاها ساخته شده است، گفت: این منازل با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان ساخته و به مددجویان تحت حمایت واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات عمرانی به مددجویان از بودجه منابع دولتی، کمک‌های مردمی و محل سپرده‌گذاری صندوق امداد ولایت و زکات تامین می‌شود، گفت: تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی 370 باب منزل مسکن مددجویی در مناطق محروم از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است.
وی از ارائه دو هزار و ۲۶۹ مورد خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: کمیته امداد استان مرکزی در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای ساخت، خرید، تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویی در مناطق شهری و روستایی هزینه کرد.
وی افزود: از این تعداد ۱۴۶ مورد کمک به خرید و ساخت مسکن شهری، هزار و ۹۹۱ مورد کمک به تعمیر، و بازسازی و ساخت فضاهای جانبی، ۷۵ مورد بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان روستایی و ۵۷ مورد کمک به بهسازی سرویس‌های بهداشتی مددجویان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی طی سال گذشته برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: ۷۰ درصد این مشاغل در مناطق روستایی و محروم بوده است.
به گزارش ایکنا، سعید فائض‌پور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی نیز با بیان اینکه عملکرد کمیته امداد درساخت و بهسازی منازل مددجویان، ایجاد مشاغل و توانمندی مددجویان روستایی قابل تقدیر است، گفت: با ایجاد اشتغال پایدار و آبادی روستاها از پیامدهای جبران‌ناپذیر مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام

captcha