میزان زکات فطره در اراک اعلام شد
کد خبر: 3722212
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

میزان زکات فطره در اراک اعلام شد

گروه معارف – بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی در استان مرکزی، میزان زکات فطره امسال برای هر اراکی بر اساس قیمت گندم 4500 تومان است.

اعلام میزان زکات فطره در اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، دفتر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در استان مرکزی، میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را به ازاء هر نفر، حداقل 4500 تومان اعلام کرد. همچنین افرادی که قوت غالبشان برنج می‌باشد؛ بر اساس نوع برنج مصرفی، به میزان سه کیلوگرم و یا معادل قیمتی آن را پرداخت نمایند.
مبلغ کفاره قضای روزه غیرعمد نیز، بر اساس قیمت نان روزی ۱۵۰۰ تومان و برای یک ماه ۴۵ هزار تومان است. همچنین کفاره روزه عمد نیز هر روز ۶۰ مُد طعام است که بر اساس قیمت نان، روزی ۹۰ هزار تومان است.
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی‌ زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم در تهران مبلغ 8 هزار تومان و سایر شهرها مبلغ 7 هزار تومان و بر اساس قوت غالب برنج، مبلغ 20هزار تومان اعلام شده است.
باید به این نکته توجه کرد، طبق نظر ایشان در پرداخت زکات فطره افراد مخیرند بین پرداخت بر اساس گندم یا برنج ایرانی و یا برنج خارجی، در واقع با پرداخت هر یک از این سه، بری‌الذمه می‌‌شوند.
بر اساس اعلام دفتر معظم له، در شهرهایی که بتوان سه کیلو گندم یا سه کیلو برنج را با مبلغی کمتر از مبلغ اعلامی خریداری نمود، کافی است همان مبلغ را بپردازند. پیش از این نیز مبلغ کفاره عمد و عذر به شرح ذیل اعلام شده بود: کفاره عذر هر روز 2 هزار و 500 تومان و کفاره عمد هر روز 150 هزار تومان.
لازم به یادآوری است کسی که نماز عید فطر می‌خواند باید فطریه را پیش از نماز عید پرداخت کند و یا به این نیت کنار بگذارد، ولی اگر نماز عید نمی‌خواند باید تا غروب روز عید فطر، زکات فطره را پرداخت کند یا کنار بگذارد.
انتهای پیام

captcha