تقدیر استاندار مرکزی از فعالیت‌های مرکز فوق‌تخصصی ناباروری جهاددانشگاهی
کد خبر: 3722273
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

تقدیر استاندار مرکزی از فعالیت‌های مرکز فوق‌تخصصی ناباروری جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی – سید علی آقازاده گفت: فعالیت‌های مرکز فوق‌تخصصی ناباروری استان جای تقدیر دارد. تنها افراد با درآمد پایین به این مرکز مراجعه نمی‌کنند چرا که خدمات ارائه‌شده در این مرکز علمی است و به خوبی انجام می‌شود و از رفتن زوجین جهت درمان به خارج از کشور و دیگر مراکز تخصصی تهران جلوگیری می‌کند.

تقدیر استاندار مرکزی از فعالیت‌های مرکز ناباروری جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 22 خردادماه در هفتاد و یکمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی‌فرهنگی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: کلینیک سلامت خانواده که توسط جهاد‌دانشگاهی استان در حال انجام است، اقدامی خوب است اما بهتر است در تشکیل و فعالیت کلینیک سلامت از کیفیت غافل نباشیم.
وی با بیان اینکه تعداد کمیت و تعداد کلینیک سلامت خانواده لازم است اما تعدد مراکز نباید باعث غفلت از ارتقای کیفیت باشد، اضافه کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم بررسی کارشناسانه‌تر و خلاصه‌تر نسبت به کلینیک سلامت داشته باشید و در این حوزه کارگروهی با حضور بهزیستی، جهاددانشگاهی، دانشگاه علوم‌پزشکی و کارشناسان ذی‌ربط حضور داشته باشند تا در زمینه کلینیک سلامت اقدام خوبی را داشته باشیم.
آقازاده عنوان کرد: همه مسئولان باید تلاش کنیم سیاست‌های جمعیتی کشور را که به تأیید مقام‌های مربوطه رسیده است اجرایی کنیم. اما هیچ سیاستی در حوزه جمعیت، اجتماعی و اقتصادی نمی‌تواند دستوری باشد، باید برای اجرای آن سازوکاری را تعریف کرد.
این مقام مسئول با اشاره به عمل به منویات رهبری در حوزه اجرای سیاست جمعیتی اضافه کرد: باید تمام تلاش را در جهت اجرای سیاست جمعیتی به کار گیریم، دولت خود را در راستای اجرای توصیه‌های رهبری مکلف دانسته و همه دستگاه‌ها باید پیرو اجرای سیاست‌ها وارد عمل شوند اما در کنار آن مباحث اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد. شرایط بد اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حتی در شرایط زندگی آینده فرزندان آنان از جمله اشتغال و ازدواج تأثیرگذار است.
آقازاده تصریح کرد: فاکتورهای مهم مثل نشاط اجتماعی، مباحث اقتصادی و اجتماعی در رشد و تربیت نوجوانان وجوانان و حتی خانواده آنان مؤثر است، غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانه با همراه شدن نشاط اجتماعی به شادابی اجتماع و خانواده کمک می‌کند. برای افزایش نرخ باروری تنها اجرای سیاست‌ها تأثیرگذار نیست بلکه همه فاکتورها در نرخ باروری دارای اهمیت است.
وی اظهار کرد: توجه به شاخص‌ها و مقایسه آنان لازم است اما در کنار آن باید واقعیت موجود در جامعه هم مورد نظر قرار گرفته شود که مباحث اقتصادی از مهم‌ترین آنهاست، وقتی جوانی در خانواده بیکار است بیکاری تمام مسائل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در استان سیاست‌هایی را به کار بگیریم تا در نرخ باروری در رده آخر نباشیم. اگر نرخ جمعیت همین باشد با توجه به قومیت‌های مختلف کشور ممکن است در سال‌های آینده شاهد بهم ریختن ترکیب قومیتی باشیم. وظایف دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی این است که در این حوزه وارد شوند.
آقازاده ادامه داد: جمعیت کشور در طول یک دهه اخیر ثابت بود و حتی اندکی افزایش داشته است. خیلی از آمارها جای بحث دارد و باید با واقعیت تطبیق شود.
وی افزود: فعالیت مرکز فوق‌تخصصی ناباروری استان جای تقدیر دارد. تنها افراد با درآمد پایین به این مراکز مراجعه نمی‌کنند چرا که خدمات ارائه شده در این مراکز علمی است و به خوبی انجام می‌شود و از رفتن زوجین جهت درمان به خارج از کشور و دیگر مراکز تخصصی تهران جلوگیری می‌کند. این مراکز مختص به همه اقشار است. البته برای افراد کم درآمد باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
استاندار مرکزی در پایان گفت: جشنواره بین‌المللی رضوی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشور است که باید همه دستگاه‌ها نسبت به هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یاری‌رسان باشند.
انتهای پیام

captcha