۴۱۷ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3722295
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی؛

۴۱۷ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی - رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۴۱۷ پروژه زیر ساختی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق، امروز22 خرداد، در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: اعتبارات دولتی در این پروژه‌ها 16 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها از منابع تسهیلاتی است، افزود: 148 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی بوده است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بخشی از این پروژه‌ها از محل خودیاری مردمی بوده که جمع اعتبارات دولتی، بانکی و خودیاری مردمی 39 میلیارد و 160میلیون تومان است.

ولی‌پورمطلق با اشاره به اینکه 23 هزار و430 نفر از این پروژه‌ها برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: این پروژه‌ها برای 5800 خانوار اشتغال مستقیم و اشتغال تثبیت شده در احداث این پروژه‌هها 1915 شغل است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه، 294 پروژه در حوزه آب و خاک است، افزود: به دلیل اهمیت این حوزه و شرایط خاص استان که تنها منبع آب عمدتا منابع آب زیرزمینی است، این تعداد پروژه را تعریف کرده‌ایم.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در امور دام هفت پروژه، در بخش عشایر 10 پروژه، در بخش باغبانی چهار پروژه، در بخش حفظ نباتات یک پروژه، در بخش مکانیزاسیون 70 پروژه، در بخش منابع طبیعی 10 پروژه و در بخش مرکز تحقیقات 11 پروژه تعریف شده است.

ولی‌پورمطلق با اشاره به تعداد پروژه‌ها در شهرستان‌های استان، اظهار کرد: در شهرستان بشرویه 46 پروژه، در بیرجند43 پروژه، در خوسف40 پروژه، در درمیان 20 پروژه، در زیرکوه 23 پروژه، در سرایان52 پروژه، در سربیشه 16 پروژه، در طبس57 پروژه، در فردوس16 پروژه، در قاین78 پروژه و در شهرستان نهبندان26 پروژه افتتاح خواهد شد.

تقدیر از نمونه‌های بخش کشاورزی در تیرماه

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی تنها زراعت و باغبانی نیست، افزود: احداث گلخانه، دام و طیور، کسب و کار خرد و کلینیک گیاه پزشکی از بخش‌های کشاورزی است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در استان باید ظرفیت توسعه جایگزینی باغات در دستور کار قرار گیرد.

کشت گلخانه‌ای باید توسعه یابد

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه چالش کلان کشاورزی در حال حاضر خشکسالی و منابع آبی است، تصریح کرد: عواقب ناشی از خشکسالی، کمبود محصولات، اختلاف قیمت بازار، توسعه آفات و بیماری‌ها و تامین نهاده‌های وارداتی است.

وی افزود: محصولات استراتژیک به جز در بخش خرده مالکین آسیب زیادی ندیده و تحت تاثیر قرار نگرفته است به جز در مواردی که ناشی از کیفیت آب باشد اما تمام باغات انار در سرما زدگی دچار آسیب شد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زراعت دیم در خشکسالی‌های چند ساله دچار آسیب شده است، اظهار کرد: در بحث گلخانه داران انحصاری وجود ندارد.

ولی‌پورمطلق بیان کرد: چهار تعاونی گلخانه داران در استان ایجاد شده تا این امر انحصاری نشود و این گلخانه داران نشاهای گیاهان دارویی تولید می‌کنند و کلاس‌های آموزشی برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این بخش، سرمایه گذاری بزرگ کم داریم، یادآور شد: در هفته جهاد کشاورزی، در استان 2438 پروژه آبیاری تحت فشار افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

captcha