برگزاری سلسله همایش «عکاسی جنگ، برای صلح»
کد خبر: 3722352
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
با حضور نماینده سازمان ملل برگزار می‌شود؛

برگزاری سلسله همایش «عکاسی جنگ، برای صلح»

گروه هنر ــ نخستین دوره از سلسله همایش‌های هنر برای صلح با موضوع «عکاسی جنگ، برای صلح» با حضور نماینده سازمان ملل متحد و مسئولان سفارت هلند برگزار می‌شود.

برگزاری سلسله همایش «عکاسی جنگ، برای صلح»

به گزارش ایکنا، این همایش در راستای مسئولیت اجتماعی، واکاوی مساله جنگ و پیامدهای آن بر جامعه بحران‌زده امروز بشری و مساله صلح پایدار با همکاری موزه صلح تهران، موسسه فرهنگی هنری هنرنمای آبان و نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران برگزار می‌شود.

سه نشست تخصصی درباره عکاسی جنگ با موضوعاتی مثل چگونگی بازتولید گفتمان صلح در عکاسی جنگ و با حضور کارشناسان، صاحب‌نظران و عکاسان در این همایش یک‌روزه جا گرفته است.

نخستین نشست این همایش با عنوان «چگونگی نقش عکاسی جنگ در گفتمان صلح» با حضور سیامک حاجی محمد، زانیار بلوری و صیاد نبوی برگزار می‌شود.

در نشست دوم «عکاسی جنگ و تاثیرات آن در روند جنگ، دستیابی به صلح» با حضور سعید صادقی و مجید دوخته‌چی‌زاده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در نشست سوم این همایش نیز فیلم مستند «عکاس جنگی» درباره جیمز نچوی با حضور مجید باقرزاده و محمد حسین میربابا بررسی می‌شود.

برگزاری نمایشگاه عکس از بخش‌های جنبی این همایش یک روز است.

این برنامه روز چهارشنبه (۳۰ خرداد ماه) ساعت ۱۴ در موزه صلح تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی، ضلع شمالی پارک شهر برگزار می‌شود و حضور در آن برای تمامی علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام

captcha