حفظ کیان خانواده؛ مهم‌ترین عامل ایجاد کلینیک سلامت خانواده
کد خبر: 3722378
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
آقاجانی عنوان کرد:

حفظ کیان خانواده؛ مهم‌ترین عامل ایجاد کلینیک سلامت خانواده

گروه اجتماعی - معاون آموزشی جهاد‌‌‌دانشگاهی استان مرکزی گفت: لزوم کنترل آسیب‌های اجتماعی حاصل از تغییر سبک زندگی، لزوم توجه به سلامت روان در کنار سلامت جسم، درمان فراوانی بیماری‌های روحی و روانی، حفظ کیان خانواده و فرزندان از اهم عوامل ایجاد این مرکز است.

حفظ کیان خانواده؛ مهم‌ترین عامل ایجاد کلینیک سلامت خانواده

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا آقاجانی، معاون آموزشی جهاد‌‌‌دانشگاهی استان مرکزی، امروز، 22خردادماه در هفتاد و یکمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: اجرای طرح کلینیک سلامت خانواده توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی تدوین شده است.
وی تصریح کرد: مشاوره فرآیندی است که در راستای ارتقای توانمندسازی افراد فعالیت دارد. خدمت‌رسانی کلینیک افزایش سطح نگرش، باورها و ارتقای مهارت برای حل مسأله، تحکیم‌کننده بنیان خانواده و کاهش بروز خشونت و ناهنجاری‌های اجتماعی در خانواده را به دنبال دارد.
آقاجانی در رابطه با اهمیت و ضرورت ایجاد کلینیک سلامت خانواده گفت: لزوم کنترل آسیب‌های اجتماعی حاصل از تغییر سبک زندگی، لزوم توجه به سلامت روان در کنار سلامت جسم، درمان فراوانی بیماری‌های روحی و روانی، حفظ کیان خانواده و فرزندان از اهم عوامل ایجاد این مرکز است.
این مقام مسئول اضافه کرد: جهاددانشگاهی در جهت حفظ و سلامت روحی خانواده وظیفه خود دانسته در این حوزه تخصصی وارد شود. بهبود‌بخشی به اختلالات رفتاری و روانی در سنین مختلف، مشاوره ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج، مشاوره پیشگیری از طلاق، آموزش مهارت‌های اجتماعی در جهت کاهش آسیب اجتماعی، مشاوره خانواده، تحصیلی شغلی، صنعتی، گروه‌درمانی و آموزش، مشاوره حقوقی خانواده، خدمات روان‌سنجی و صدای مشاور از جمله اهداف مدنظر برای تأسیس کلینیک است.
آقاجانی ادامه داد: با توجه به همه‌گیر بودن بیماری‌های روحی و روانی این طرح همه گروه‌های سنی را در بر می‌گیرد. نوجوانان و جوانان در حوزه تحصیلی و رفتاری، زوجین جوان در قالب کارگاه‌های ازدواج و فرزند‌آوری، مشاوره و خدمات روان‌درمانی بزرگسالان، مشاوره تربیتی فرزندان، کارگاه آموزشی ویژه زوجین و مدیران و کارکنان واحدهای صنعتی در باب مشاوره شغلی می‌توانند از خدمات کلینیک استفاده کنند.
وی افزود: براساس اهداف دستاوردهای پیش‌بینی شده در قالب پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با خانواده، تحکیم، تعالی و صیانت از کانون خانواده، کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، کمک به ایجاد نشاط و آرامش پایدار در خانواده، نهادینه‌سازی آموزش‌های پیش، طی و پس از ازدواج، کاهش آمار طلاق، فرهنگ‌سازی مشاوره در ابعاد مختلف، تمرکز خدمات آموزشی، تربیتی و مشاوره‌ای در یک مجموعه استفاده از متخصصان امر به ویژه روان‌شناسان تعریف می‌شود.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان گفت: تصویب در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان همکاری دستگاه‌های اجرایی، انعقاد قرارداد از سوی دستگاه‌ها و واحدهای صنعتی با کلینیک جهت دریافت خدمات، همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، کمک دانشگاه‌ها برای تأمین متخصصان، تسریع در صدور مجوز تأسیس کلینیک از سوی سازمان نظام مشاوره و روانشناسی استان و حمایت مراکز بیمه‌های درمانی و تکمیلی برای تحت پوشش قرار دادن کلینیک از جمله انتظارات جهاددانشگاهی از کارگروه اجتماعی فرهنگی استان است.
انتهای پیام

captcha