جهاد‌دانشگاهی رابط میان دانشگاه و مردم است
کد خبر: 3722381
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی:

جهاد‌دانشگاهی رابط میان دانشگاه و مردم است

گروه اجتماعی – سید جعفر نظام‌دوست گفت: جهاد‌‌دانشگاهی از نهادهای موفق در جهت همکاری و ارتباط با دانشگاهیان است. جهاد‌دانشگاهی رابط میان دانشگاه و مردم است و می‌توانیم ارتباط بین اساتید مشاوره را با جامعه و معضلات جامعه برقرار کنیم.

جهاد‌دانشگاهی رابط میان دانشگاه و مردم است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید جعفر نظام‌دوست، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، امروز، 22خردادماه در هفتاد و یکمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی‌فرهنگی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: مرکز درمان ناباروری‌ای که در استان داریم با خانواده‌هایی که مشکل فرزندآوری دارند در ارتباط است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکل روحی زوجین یکی از وظایف مهم جهاددانشگاهی به شمار می‌آید، اظهار کرد: زوجین قبل از درمان باید خدمات مشاوره‌ای برای رفع فشارهای روانی که از سوی خانواده، بستگان و دیگران متحمل می‌شوند را دریافت کنند، برای جبران این فشارها خدمات مشاوره‌ای قبل از شروع درمان آغاز می‌شود.
نظام‌دوست اظهار کرد: درست است که کلینک‌های خصوصی در حوزه مشاوره‌ای در حال فعالیت هستند اما هیچ یک به صورت تخصصی در این حوزه وارد نشدند. طلاق سومین عامل در استان است که با راه‌اندازی و فعالیت مرکز درمان ناباروری هم به تحکیم بنیان خانواده کمک شده و هم به حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی.
این مقام مسئول اضافه کرد: جهاد‌‌دانشگاهی از نهادهای موفق در جهت همکاری و ارتباط با دانشگاهیان است. تمام دانشگاه‌ها همچون آزاد، علوم پزشکی و اراک اساتید مجرب مشاوره‌ای دارند، جهاد‌دانشگاهی رابط دانشگاه و مردم است و می‌توانیم ارتباط بین اساتید مشاوره را با جامعه و معضلات جامعه برقرار کنیم.
وی عنوان کرد: اساتید را وارد کارهای عملی کرده و صرفا در دانشگاه به مباحث آموزشی پرداخته نشود. تجربه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف بسیار است. استان همدان، لرستان، قم و البرز، کلینیک سلامت خانواده را دایر و بسیار خوب عمل کرده اند. اجرای طرح کلینیک سلامت خانواده تجربه کشوری است که جهاددانشگاهی قصد دارد در استان اجرایی کند.
رئیس جهاددانشگاهی استان در پایان گفت: رئیس نظام روان‌پزشکی مشوق ما در اجرای طرح کلینیک سلامت خانواده هستند. 5 سال است که دنبال مجوز احداث از سوی بهزیستی هستیم و به خاطر خلأهای قانونی موفق به اخذ مجوز نشدیم، با سازمان نظام روان‌پزشکی صحبت‌های لازم شده است تا مجوز لازم را بگیریم. کلینیک‌های خصوصی دنبال اهداف شغلی، مالی و ...هستند اما جهاددانشگاهی هیچ‌یک از این اهداف را دنبال نمی‌کند. ما با قشر متوسط سروکار داریم و برای رفاه حال آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
انتهای پیام

captcha