مشارکت 10 هزار نفر از استان در جشنواره کتابخوانی رضوی(ع)
کد خبر: 3722390
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
طی سال 96 رخ داد:

مشارکت 10 هزار نفر از استان در جشنواره کتابخوانی رضوی(ع)

گروه اجتماعی - حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: : سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از استان منابع جشنواره را مطالعه و شرکت کردند. امسال در روند برپایی جشنواره در سه مقطع بزرگسالان، نوجوانان و کودکان منابعی معرفی شده است.

مشارکت 10 هزار نفر از استان در جشنواره کتابخوانی رضوی(ع)

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، امروز، 22خردادماه در 71امین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از طرح‌های بسیار موفق فرهنگی کشور است و بسیاری از اقشار همچون دانشگاهی، حوزوی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش‌های فرهنگی را در بر می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در جهان اسلام مقام اول را دارد، اظهار کرد: بخشی از جشنواره به صورت استانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که بخش جشنواره کتابخوانی رضوی برعهده نهاد کتابخانه‌های عمومی استان‌هاست که هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی امسال برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دانشی ادامه داد: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از استان منابع جشنواره را مطالعه و شرکت کردند. امسال در روند برپایی جشنواره در سه مقطع بزرگسالان، نوجوانان و کودکان منابعی معرفی شده است، منابع معرفی شده در 83 کتابخانه موجود است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه‌ها پس از آموزش و پرورش دارای گستره فرهنگی است، بیان کرد: برای ارتقا و برگزاری هرچه بهتر جشنواره در استان نیازمند حمایت استانداری، صدا و سیما، کانون فرهنگی هنری، فرمانداران، شهرداران و دستگاه‌ها هستیم. جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی است تا معارف اهل بیت(ع) را در جامعه نشر دهیم.
این مقام مسئول افزود: در بسیاری از مناطق استان از جمله دهستان‌ها کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارند اما در سه شهر آوه از توابع شهرستان ساوه، شهر رازقان از توابع شهرستان زرندیه و کارچان از توابع اراک کتابخانه عمومی هستند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای به استانداران 7 استان ارسال کردند که نسبت به احداث کتابخانه در این مناطق با توجه به چارچوب و ضوابط در این مناطق دستورات لازم را اعلام کنند. در صورتی‌که بنای لازم اختصاص پیدا کند اداره کل کتابخانه‌ها آمادگی دارد ظرف مدت کوتاه نسبت به تأمین منابع و تجهیزات و استقرار نیروی انسانی اقدام کند.
انتهای پیام

captcha