«شعر مهر و ماه» شاعران آئینی فارس در محضر نماینده ولی فقیه
کد خبر: 3722405
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

«شعر مهر و ماه» شاعران آئینی فارس در محضر نماینده ولی فقیه

گروه فرهنگی ـ مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس از برگزاری محفل «شعر مهر و ماه» با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، هاشم کرونی ضمن اعلام این مطلب گفت: قریب 5 سال قبل برای نخستین بار حوزه هنری فارس پیشنهاد برگزاری این دیدار را داد و خوشبختانه این ایده امسال به تکامل رسیده است.
وی افزود: معمولاً مقام معظم رهبری نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) میزبان شاعران است، هدف ما این بود شاعران آیینی در مرکز استان ضمن دیدار با نماینده ایشان تجدید عهدی داشته باشند تا همت خویش را صرف تعالی ادبیات ولایی و انقلابی کنند.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: به تدریج این ایده در قالب شب شعر سبط النبی تکامل یافت و استان‌های دیگر نیز به این کاروان پیوستند و خوشبختانه امسال استان‌های مختلفی در سراسر کشور این طرح را اجرا کردند.
وی ادامه داد: حوزه هنری که تولیت دیدار شعرا با مقام معظم رهبری را در این نشست سالانه بر عهده دارد در استان‌های مختلف این ایده را دنبال کرده و امیدواریم با اجرای همزمان این طرح در تمامی استان‌ها شاهد رزمایش فرهنگی اهالی جامعه ادبی کشور در امتداد آن نشست باشیم.
کرونی اظهار كرد: خاطره همنشینی با مرحوم آیت‌الله ایمانی از خاطر اهل ادب شیراز نخواهد رفت اما خوشحالیم که امروز این سنگر را عالمی وارسته و متقی و اهل خرد و حکمت و آشنا با شعر و ادب راهبری می‌کند و آیت‌الله دژکام برای اهل ادب باعث دلگرمی و قوت قلب است.
وی افزود: سال گذشته به عنوان دبیر کنگره شعر علوی که در جهرم برگزار می‌شد، در معیت رئیس و معاونین حوزه هنری چند نوبت خدمت این عالم وارسته رسیدیم از جمله در طول زمان برگزاری کنگره محفلی شبیه به همین برنامه با حضور مهمانان کنگره در دفتر ایشان برگزار شد.
مدیر مرکز آفرین‌ های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: دانش خرد و تسلط چشمگیر معظم‌له به ادبیات و حکمت سبب شگفتی شاعران و اندیشمندان حاضر در آن نشست شد.
وی بیان كرد: برگزاری این نشست سبب شد، عموم شاعران پیشکسوت و جوان حاضر در آن جلسه که از نزدیک با سلوک هنری ایشان آشنایی یافتند حضورشان در جایگاه رفیع نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه شیراز را فرصتی ارجمند بدانند.
کرونی افزود:حق نیز چنین بود که برای شیراز و فارس حرم سوم حضرات اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی فردی با چنین منزلتی انتخاب شود از این رو اهالی شعر و ادب شیراز امیدوارند این نخستین نشست فتح باب ارتباط بیشتر جامعه اهل قلم فارس با ایشان باشد.
یادآور می‌شود، بنا بر برنامه اعلامی شاعران و هنرمندان شیراز پس از شنیدن دلسروده های تنی چند از شعرا واپسین افطار ماه مبارک رمضان را همراه با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز خواهند گشود.
انتهای پیام

captcha