گردهمایی خیران در بیستمین سال تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز
کد خبر: 3722421
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

گردهمایی خیران در بیستمین سال تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز

گروه جامعه ــ گردهمایی خیرین مدرسه ساز امروز، ۲۲ خردادماه، با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ گردهمایی خیرین مدرسه ساز امروز، ۲۲ خردادماه، با حضور بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، جهانگیری، معاون رئیس جمهور، حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران، مسئولان سازمان نوسازی مدارس، وزرای سابق اموزش و پرورش و جمعی از خیران در مدرسه دارالفنون برگزار شد.
حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به خیران نیک اندیش از انگیزه های خود برای مدرسه سازی گفت و یادآور شد: ۶۵ هزار خیر مدرسه ساز در  داخل کشور و هزار نفر نیز در خارج کشور سبب ساخت ۳۷  درصد مدارس کشور شده اند.

گردهمایی خیران در بیستمین سال تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز
وی اولین خیر را امام راحل برشمرد و عنوان کرد: حرکت خیرین از ۲۱ سال گذشته آغاز شده و منشا خیر و برکت بوده است.
در ادامه این مراسم میزگردی با حضور اکرمی، مظفر و حاجی بابایی که از وزرای سابق وزارت آموزش و پرورش بوده اند برگزار و به بررسی راهکارهای افزایش مدرسه سازی پرداخته شد.
اکرمی،  از وزرای سابق آموزش و پرورش در ابتدا به نقش امیرکبیر اشاره و عنوان کرد: همانا حقیقت؛ دانش، تقوا و جهاد است و امیرکبیر بزرگ مردی بود که هم دانش داشت و هم مدیر و مدبر بود.
وی با بیان اینکه جهاد مدرسه سازی را آقای نجفی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ در زمان وزارت وی  آغاز کرده است، گفت: مدرسه سازی به برکت خیران در کشور رونق گرفت.
مظفر، وزیر آموزش و پرورش در دولت هفتم نیز با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید دغدغه اصلی مسئولان کشور باشد، اظهار کرد: در تئوری ها و گفتمان ها به این اصل پرداخته می شود اما در عمل آموزش و پرورش اولویت ما نیست تا بتوانیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم.
وی به حضور خود در محضر مقام معظم رهبری در دوران وزارت اشاره کرد و گفت: به حضرت آقا عرض کردم که مدارس سه و چهار نوبته در کشور فعال است و ایشان با اعطای چک پنج میلیارد تومانی سبب شدند تا ظرف مدت چهار ماه این مدارس حذف شوند. مدتی بعد مجددا خدمت آقا شرفیاب شدم و در مورد مدارس ستاد فرمان امام که سند آن متعلق به آموزش و پرورش نبود و تخریب می‌شد صحبت کردم؛ در این راستا رهبری با ابلاغ پیامی باعث شدند تا تمام مدارس ستاد فرمان امام به نام آموزش و پرورش شود.

گردهمایی خیران در بیستمین سال تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز
 وی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در دوران وزارت خود را ایجاد نمایشگاهی از مدارس فرسوده کشور برشمرد و گفت: در سال ۷۸ نمایشگاهی از مدارس فرسوده برپا و در معرض دید خیران قرار گرفت و همین امر باعث تقویت مشارکت خیران شد.
در ادامه این نشست حاجی‌بابایی، از وزرای اسبق آموزش و پرورش نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: اخیرا در آمریکا استراتژی امنیت مطرح و کتاب‌هایی در این زمینه منتشر شده است و تنها محور امنیت در قرون آینده نیز نیروی انسانی آگاه بر شمرده شده است.
 حاجی بابایی با بیان اینکه نیروی انسانی را فقط آموزش و پرورش تربیت می‌کند، اظهار کرد: سند تحول آموزش و پرورش که یک نسخه شفابخش است،  تنها مرجع تحول در کشور را آموزش و پرورش می‌داند. در واقع تنها پولی که در کشور تبدیل به پیشرفت کامل می شود آموزش و پرورش است.
وی فعالیت خیران مدرسه ساز را در راستای انسان سازی برشمرد و گفت: میزان تعالی و رشد از یک کشور بستگی به میزان فهم آموزش و پرورش دارد با این وجود در دوره های مختلف نسبت به آموزش و پرورش نگاه جدی جود نداشته است.
از دیگر سخنرانان این مراسم امیر نعمت بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران بود. وی تهران را به لحاظ مدرسه سازی ضعیف خواند و گفت: تهران با وجود اینکه پایتخت ایران است در شرایط فعلی فقیر ترین استان کشور به لحاظ مدرسه سازی محسوب می شود.
 وی ادامه داد: یزد به لحاظ مشارکت خیری وضعیت خوبی دارد به نحوی که از کمک دولت نیز بی نیاز است، ما نیاز به مشارکت خیران داریم تا بتوانیم مشکل مدارس استان تهران را نیز برطرف کنیم.
ادامه اخبار این مراسم متعاقبا اعلام می شود.
انتهای پیام

captcha