تبدیل سنت نیکوکاری و وقف به راهبردی برای غلبه بر مشکلات کشور
کد خبر: 3722425
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
جهانگیری تصریح کرد:

تبدیل سنت نیکوکاری و وقف به راهبردی برای غلبه بر مشکلات کشور

گروه جامعه ــ معاون رئیس جمهور سنت حسنه نیکوکاری و وقف را از سنت‌های ایرانی اسلامی برشمرد که امروز تبدیل به یک راهبرد مهم برای غلبه بر مشکلات و تنگناهای کشور شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور امروز ۲۲ خرداد ماه، با حضور در گردهمایی خیران مدرسه‌ساز که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن ابلاغ تشکر هیئت دولت از خیران مدرسه‌ساز گفت: ایرانیان مردمی نوعدوست، حساس و آگاه به مشکلات هستند و هر زمان که در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی، سلامت و مدرسه سازی کشور با مشکل روبرو بوده است خیران به یاری مردم و دولت آمده اند.

تبدیل سنت نیکوکاری و وقف به راهبردی برای غلبه بر مشکلات کشور
وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد کلاس‌های درس کشور توسط خیران ساخته شده است، اظهار کرد: امروز دولت با محدودیت‌های خاصی روبه‌رو است و خیران توانستند گام‌های خوبی را در یاری رسانی به مردم بردارند.
وی سنت حسنه نیکوکاری و وقف را از سنت‌های ایرانی اسلامی برشمرد که امروز تبدیل به یک راهبرد مهم برای غلبه بر مشکلات و تنگناهای کشور شده است و گفت: زمانی می‌توان آینده روشن تری را برای کشور ترسیم کرد که دولت و ملت در کنار هم باشند.
جهانگیری اقدام خیران را یکی از نمونه های حضور و غلبه مردم در برابر مشکلات دانست و عنوان کرد: در صدر این سیاست خردمندانه موضوع آموزش و پرورش و مدرسه سازی است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خیران خود بر لزوم توجه به آموزش و پرورش واقف هستند، اظهار کرد: هیچ توسعه پایدار و همه جانبه ای شکل نمی‌گیرد مگر آنکه نقش درجه یک متوجه آموزش و پرورش باشد.
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته ضریب ارتباط توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با نظام آموزشی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است. همچنین اگر مشکلی در آموزش و پرورش وجود داشته باشد سایر عرصه‌های کشور را نیز درگیر خود می‌کند.

تبدیل سنت نیکوکاری و وقف به راهبردی برای غلبه بر مشکلات کشور
جهانگیری با اشاره به اینکه خیران حلقه اتصال بین دولت و مردم هستند اظهار کرد: سرمایه‌های مادی و معنوی کشور در آموزش و پرورش نهادینه شده است و باید توجه ویژه تری به آن شود. شاخص اقتصادی تهران اگرچه با سایر استان ها قابل مقایسه نیست اما طبق گزارشات به لحاظ آموزش و پرورش و همچنین بهداشت از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
 
معاون رئیس جمهور در پایان سخنان خود از آموزش و پرورش خواست تا رسالت خود را در اطلاع رسانی به موقع به خیران به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام

captcha