56 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هستند
کد خبر: 3722427
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

56 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هستند

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از وجود 70 باب کتابخانه عمومی مجهز در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 56 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.

56 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی،‌ علی فیروز مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد:‌ ٧٠ باب کتابخانه عمومی مجهز و با کادر مجرب در استان وجود دارد.

وی درخصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: اصلاح نظام آموزشی به منظور ترغیب کودکان و دانش آموزان به کتابخوانی یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

فیروز افزود: در سال گذشته ٤ باب کتابخانه در استان راه اندازی شد که یک باب کتابخانه روستایی در روستای کشتییان ارومیه،‌ یک باب کتابخانه عمومی در آواجیق چالدران، ‌یک باب کتابخانه عمومی در خوی و یک باب کتابخانه نیز در بخش قطور شهرستان خوی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اعتبارات دولت،‌ ادامه داد: ‌تعداد ٢٥ باب کتابخانه جهت راه اندازی مصوب شده بود که در هر شهرستان یک کتابخانه و در فرمانداری های ویژه ٢ باب کتابخانه و در ارومیه ٥ کتابخانه راه اندازی شود.

فیروز تصریح کرد:‌ سال گذشته با احداث ١٣ کتابخانه اعلام موافقت شد که اعتبار ٦ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان برای تحقق این امر در نظر گرفته شده و مبلغ یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت:‌ ٣ باب کتابخانه طباطبایی، و دهخدا در میاندوآب و کتابخانه ابن سینا در سردشت قدیمی و فرسوده شده اند که در اولویت بازسازی بوده و به محل استیجاری منتقل شده اند تا پس از بازسازی مجددا مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

captcha