هدف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، شناسایی استعدادهاست
کد خبر: 3722443
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

هدف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، شناسایی استعدادهاست

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) تلاش گردیده است استعدادهای قابل توجه شناسایی شود، یعنی یک مقدار از فضای متعارف عادی خارج شویم و فضای معنوی ایجاد نماییم.

هدف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، شناسایی استعدادهاست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی درجلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گل‌های محمدی‌(ص) و گل‌های فاطمی (س) در خمین گفت: هدف جشنواره کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود درجامعه می‌باشد که بخشی ازآیات انتخاب شده در این مسابقه مرتبط با این مساله است که خانواده‌ها درگیر این امرشده‌اند. بنابراین همه دستگاه‌ها ونهادها در این جشنواره سهیم هستند و جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) یک برنامه جمعی و مشترک است.
وی افزود: در این جشنواره تلاش گردیده است استعدادهای قابل توجه شناسایی شود یعنی یک مقدار از فضای متعارف عادی خارج شویم و فضای معنوی ایجاد نماییم، شهر و روستاها هرچند زمان اندک، درگیر قرآن ومسائل اعتقادی شوند وشهر شور و شعف قرآنی به خود بگیرد. در واقع در کنار مسائل تفریحی و نشاط اجتماعی مسائل اعتقادی هم دخیل گردد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور اظهار داشت: کار ما خدمت به قرآن است و قرآن چون جامعیت مطلق دارد بنابراین آسیب و گزندی به آن وارد نمی‌شود. در دنیا کسانی پیدا شدند که به قرآن توهین کردند ولی نتوانستند جایگاه قرآن را بی‌ارزش کنند، در واقع قرآن خود را نگه داشته است.
وی خاطر نشان کرد: قرآن مربوط به یک ارگان و گروه یا سازمان خاصی نیست، بنابراین همه باید در خدمت به قرآن در عرصه‌های مختلف باشند و در بحث خیرین قرآن نباید در بخش سخت‌افزاری توقف کنیم و ما می‌توانیم در بخش فرهنگی آموزش و تربیت هم خیرینی داشته باشیم. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «در سال 1404 تعداد ده میلیون حافظ باید وجود داشته باشد که سهم استان مرکزی ازاین حفاظ حدود 178 هزار نفراست که باهمت و تلاش دستگاه‌های اداری وخانواده‌ها این هدف محقق خواهد شد.
در ادامه علی شیرخانی، معاون پرورشی‌ و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی گفت: اصلی‌ترین ساعت تربیت در مدارس ساعت درس‌های اعتقادی است که درمدارس آموزش داده می‌شود. اگر معلم ومربی توان‌مند داشته باشیم بسیار تاثیر‌گذار است. سن آموزش باید ازسن پایین اتفاق بیفتد یعنی سن 6 تا 18 سال برای هویت‌بخشی به قرآن موثراست که در این جشنواره رعایت شده است.

هدف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، شناسایی استعدادهاست
وی افزود: آموزش وپرورش استان مرکزی در مباحث قرآنی در بحث پژوهشی ومفاهیم، رتبه سوم را در کشور دارد. بنابراین برای صیانت از این رتبه نیاز به تعاملات بین‌بخشی داریم و باید در زمینه آواهای قرآنی هم بتوانیم به رتبه‌های بالاتر صعود نماییم.
وی در پایان، برنامه جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) وگل‌های فاطمی(س) را برنامه‌ای مناسب جهت اوقات فراغت نوجوانان وکودکان دانست وبیان داشت: باید همه دستگاه‌ها در برگزاری این برنامه مشارکت داشته باشیم تا بتوانیم استعدادهای درخشان را شناسایی کنیم و در جریان بعد اعتقادی دانش‌آموزان گامی برداشته باشیم. برنامه جشنواره بهترین فرصت برای بروز خلاقیت‌ها واستعدادهای دانش‌آموزان است.
در پایان حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی دبیر جشنواره گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) استان مرکزی بیان داشت: همه ما در جشنواره عضو هستیم بنابراین جشنواره مربوط به سازمان یا نهاد خاصی نیست و لازم است با تعامل وهمکاری این برنامه اعتقادی ومعنوی را به اجرا درآوریم.
وی افزود: جشنواره از اول تیرماه شروع می‌گردد وتا پایان مرداد‌ماه ادامه دارد. با شروع این برنامه یک ظرفیت بسیار خوبی در فصل اوقات فراغت ایجاد شده که همه ما سهمی داریم. این بهترین فرصت است که در بحث قرآنی برای کودکان و نوجوانان ایجاد انگیزه نماییم.

هدف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، شناسایی استعدادهاست
شفیعی هدف جشنواره را بسیار متنوع و تاثیرگزار دانست و بیان داشت: بحث تشویق، انگیزه واستعداد‌یابی در جشنواره یکی از اهداف است و با حضور و بهره‌مندی از داوران بین‌المللی بحث استعداد‌یابی صورت می‌پذیرد وبرنامه‌های آموزشی برای افراد در نظر گرفته می‌شود.
وی در پایان عنوان کرد: کار تلفیق هنر با قرآن، کار جدید وخلاقانه‌ای بود که توسط استان مرکزی برای اولین بار در کشور به اجرا درآمد. امسال با توجه به اینکه بحران آب را داریم وبحث آسیب‌های اجتماعی مطرح است بنابراین بحث هنر در این جشنواره با این موضوع آمیخته شده است.
لازم به یادآوری است، در پایان این جلسه حکم ابلاغ دبیر پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) خمین به اقای رضا کوچکی مسئول نمایندگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خمین و مدیر موسسه قرآنی فجر اعطا گردید.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha