تصاویری از جلسه قرآنیان شهر کرج
کد خبر: 3722446
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

تصاویری از جلسه قرآنیان شهر کرج

گروه جلسات و محافل ــ جلسه قرآنی شب گذشته با حضور هادی فروزان در حسینیه برادران اسلامی کرج برپا شد.

برپایی جلسه قرآن با حضور هادی فروزان در کرج/ پخش برنامه «در پای رحل استاد» از رادیو قرآن+عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه آموزش قرآن که هر هفته در حسینیه برادران اسلامی در کرج برگزار می‌شود، دیشب میزبان هادی فروزان، پیشکسوت قرآنی و امیر امامی، قاری قرآن بود.

جلسه پس از صرف افطار و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با تلاوت یکی از قاریان نوجوان حاضر در مراسم آغاز شد.

نکته حائز اهمیت این جلسه، اهمیت دادن به کودکان و خردسالان قرآن‌آموز است. در این جلسات حتی کودکان چهار ساله نیز به ارائه محفوظاتشان از سوره‌های کوچک قرآن تشویق می‌شوند و سپس جایزه دریافت می‌کنند.

علیرضا و علی‌اصغر سیفی دو برادر حافظ کل قرآن کریم بودند که با روش «صفحه به صفحه» هنر حفظ خود را به نمایش گذاشتند به گونه‌ای که علی‌اصغر از صفحه 405 تا صفحه 419 قرآن از ابتدای هر صفحه دو یا یک کلمه را از حفظ قرائت و سپس به صفحه بعد می‌رفت.

در انتها فروزان به قرائت و تفسیر آیه شریفه 190 سوره مبارکه آل عمران پرداخت و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید مسلماً خلقت آسمان‌ها و زمین و اختلاف شب و روز برای صاحبان خرد و اندیشه است.

وی برای روشن شدن مفهوم آیه به چرخ‌فلک اشاره کرد و گفت: همان گونه که در حرکت چرخ‌فلک، پله‌ها دور هم گردش دارند و پله پایینی به بالا و پله بالایی به پایین در حرکت هستند، شب و روز هم همین گونه به گرد هم حرکت می‌کنند. این مثال شب و روز برای آیندگان و همه کسانی که در خلقت آسمان و زمین تفکر می‌کنند هم صدق می‌کند. بعد از این تفکر به این نتیجه می‌رسیم که خلقت آسمان و زمین بیهوده و بی‌هدف نبوده و تکامل خلقت انسان مهمترین هدف آن بوده است و خدا با این آیه نمی‌خواهد ما را به خارج از دنیا متوجه کند، بلکه می‌خواهد اول متوجه این دنیا شویم تا بتوانیم به آن دنیا برسیم زیرا اگر این جهان را نشناسیم، درک درستی از آن جهان نخواهیم داشت.

یادآور می‌شود، اهم مطالب این جلسه سه‌شنبه، 29 خردادماه با نام «در پای رحل استاد» ساعت 21:30 از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

انتهای پیام

captcha