مسابقات قرآن رادیو بلال اوگاندا برگزار شد
کد خبر: 3722468
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
با همکاری ایران؛

مسابقات قرآن رادیو بلال اوگاندا برگزار شد

مسابقات قرآنی رادیو بلال اوگاندا با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در اين كشور، در محل سالن اجتماعات شورای عالی مسلمانان اوگاندا، برگزار شد.

مسابقات قرآن رادیو بلال اوگاندا برگزار شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این مسابقات هر ساله در سطح مدارس ابتدايی اوگاندا و به مدت 20 روز در محل استودیو رادیو بلال برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور علی بختیاری، رایزن فرهنگی ايران در اوگاندا، شیخ علی وایسوا، نایب مفتی اين كشور و جمعی از مردم، قرآن‌دوستان و اهالی فرهنگ و رسانه آغاز شد و مدارس راه یافته به مرحله نهایی، در بخش‌های مختلفی از جمله حفظ، ارايه خطابه و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

علی بختیاری در آیین اختتامیه طی سخنانی، با تقدیر از اهمیت به آموزش قرآن به کودکان در جامعه مسلمانان اوگاندا، با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند: «هر کس قبل از بلوغ قرآن را بیاموزد، حکمت در کودکی به او داده شده است» به اهمیت قرآن‌آموزی در دوران کودکی پرداخت و نقش برگزاری چنین مسابقاتی در گسترش فرهنگ قرآنی در زندگی را با اهمیت دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد كه با مأنوس ساختن کودکان و نوجوانان با کلام وحی، شاهد تجلی آموزه‌های قرآنی در سطح جامعه باشیم؛ چرا که هدف از یادگیری قرآن، به کار گرفتن آموزه‌های وحیانی آن برای تضمین، وحدت، صلح، دوستی و سعادت جامعه بشری است.

شیخ علی وایسوا، نایب مفتی اوگاندا نیز از رایزنی فرهنگی ايران به خاطر حضور فعال در فعالیت‌های قرآنی و حمایت از این فعالیت‌ها قدردانی کرد.

مسابقات قرآن رادیو بلال اوگاندا برگزار شد

انتهاي پيام

captcha