وقتی سادگی یک سفره‌ افطار، نیازمندان را شاد می‌کند
کد خبر: 3722487
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

وقتی سادگی یک سفره‌ افطار، نیازمندان را شاد می‌کند

گروه اجتماعی - گاهی اندکی صرفه‌جویی در زندگی باعث شاد کردن دل‌های بی‌شماری می‌شود، دل‌هایی که به دست آوردنشان باعث به دست آوردن بهشت می‌شود و با صرفه‌جویی در افطاری‌ها می‌توان قسمتی از هزینه این افطاری را صرف شاد کردن نیازمندان کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، متأسفانه در سال‌های اخیر سفره‌های افطاری اشرافی در میان عده‌ای از افراد به یک مد تبدیل شده است، مدی که نیازمندان را هر روز گرسنه‌تر و ثروتمندان را هر روز سیرتر می‌سازد.
این امر یک آسیب جدی برای جامعه اسلامی است چرا که یکی از مهم‌ترین اهداف جامعه اسلامی اجرای عدالت است و رفتارهایی این چنین، جامعه اسلامی را با معضلاتی روبرو می‌کند.
اما مجامع خیریه‌ای هستند که در راستای کمک به نیازمندان و شاد کردن دل‌هایی معصوم گام برمی‌دارند و در این راه بزرگ خیرانی دریادل به آنان یاری می‌رسانند.
با یکی از این مراکز خیریه آشنا شدم که در طول سال به یاری نیازمندان می‌شتابند و به خصوص در ماه مبارک رمضان نیز با ارائه بسته‌های غذایی و بسته‌های حمایتی ماه خداوند را برای آنان نورانی می‌کند.

وقتی سادگی یک سفره‌ افطار، قلب نیازمندان را شاد می‌کند
ماهی که با دل بریدن از دنیا، رنگ خدایی می‌گیرد
رقیه احمدی، مدیر عامل مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: رمضان، ماه نشستن بر سر سفره ایمان و اخلاص و بریدن از تعلقات دنیوی است، ماه گذشتن از خود و پیوستن به الله و ماه گرفتن دست مظلومان و نیازمندان است.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان حال و هوای عجیبی است، طاعات و عبادات در رمضان رنگ خدایی به خود می‌گیرد، افزود: در این ماه صفاتی همچون حس رفتار، صبر و آرامش، بخشش و گذشت، نوع دوستی و بندگی خداوند در انسان متبلور می‌شود.
مدیر عامل مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: در این ماه پربرکت، اخلاص چاشنی اعمال انسان می‌شود، قلب‌ها آماده پذیرش خوبی‌ها شده و در اینجا است که دریچه قلب انسان‌ها برای طلب بخشش و مغفرت به درگاه خداوند باز می‌شود.
احمدی ادامه داد: اما مهم تر از هر چیز اطعام نیازمندان و اکرام ایتام و کمک به آنان در این ماه از جلوه خاصی برخوردار است و یتیمان و نیازمندانی هستند که چشم به راه حمایت‌های علی گونه انسان‌ها هستند.
وی افزود: گرفتن دست نیازمندان و مهربانی کردن با ایتام در ماه مبارک رمضان نشانگر ارادت مردم فهیم و نیکوکار شهرستان بیرجند به پدر یتیمان، مولا امیر المومنین علی(ع) بزرگترین یار و یاور و مددکار یتیمان است.
مدیر عامل مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند ادامه داد: کشیدن دست نوازش بر سر یتیم و نیازمندان شهر و برآورده کردن حاجات آن‌ها ضامنی برای برآوده شدن حاجات و نرم شدن دل های خود ما است.
احمدی بیان کرد: در کشور مراکز دولتی و نیکوکاری زیادی هستند که با کمک خیرین به ایتام رسیدگی می‌کنند، اما با توجه به اهمیت رسیدگی کامل به این افراد، باز هم این کمک‌ها ناکافی است و شاهد این هستیم که آن‌ها نه تنها غم بی پدری و یتیمی را بلکه غم‌های مادی و گاها روانی را نیز تجربه و تحمل می‌کنند.
وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی است تا با مشارکت در دادن اطعام به نیازمندان و دست گیری از یتیمان ضمانتی برای حاجت روایی خود پیش پروردگار عالیمان داشته باشیم و برای یازده ماه دیگر رقت قلب به ایتام را چنان در وجود خود نهادینه کنیم که آن‌ها در کشور اسلامی یک غم داشته باشند و آن هم غم بی پدری باشد.

وقتی سادگی یک سفره‌ افطار، قلب نیازمندان را شاد می‌کند
مدیر عامل مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند تصریح کرد: در این میان مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند با ارائه برنامه‌هایی در طول ماه مبارک رمضان؛ از جمله، اطعام نیازمندان، تهیه سبد غذایی نیازمندان، سرپرستی از ایتام و پرداخت زکات فطریه و کفارات از تمام هموطنان و هم استانی‌ هادعوت می‌کند در این ماه پر فیض الهی به یاری خانواده‌های نیازمند و یتیمان بی سرپرست بشتابند.
کمکی برای شادی دل‌ها
احمدی افزود: افراد نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به شماره حساب 5892101217130232 نزد بانک سپه و یا به آدرس بیرجند، خیابان مفتح 32، پلاک 51 به دست این نیازمندان برسانند.
وی بیان کرد: در این ماه علاوه بر سبدهای مواد غذایی که به درب منازل ارسال می‌شد در کل ماه مبارک تعداد 2500 پرس غذای گرم افطار به درب منازل ارسال می‌شد که بخشی از هزینه این مقدار غذای گرم توسط خیرین مجمع خیریه و بخشی توسط پزشکان بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند تهیه و تامین می‌شد.
مدیر عامل مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: این امر خود ترویج افطاری ساده در بین این اقشار در جامعه است که با انفاق افطار خود به نیازمندان موجبات شادی محرومان را مهیا می‌کنند و ما باید در ترویج این سنت حسنه کوشا باشیم.
احمدی خاطرنشلان کرد: همچنین دئر پایان این ماه پرفضیلت نیکوکاران می‌توانند برای کمک به خانوادهخ‌های نیازمند فطریه و کفارات خود را به این مجمع بدهند تا شادی را بر دل‌های این نیازمندان در پایان ماه خدا بنشانند.

وقتی سادگی یک سفره‌ افطار، قلب نیازمندان را شاد می‌کند
تلاش برای ترویج افطاری‌های ساده
محمدحسین فروتنی، نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: پیامبر اکر (ص) می‌فرمایند: «اگر دوست داری قلبت نرم و آرزویت برآورده شود بر یتیم ترحم کن و دست محبت بر سر او بکش و از غذای خود به او بخوران».
وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه برخی از افراد هر چه که مد می‌شود را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: عده‌ای افطاری‌های مجلل، مفصل و پرزرق ‌و برق برپا می‌کنند و بعد با خود می‌گویند که اگر کم بگذاریم مهمان ناراحت می‌شود و این را برای خود استدلال می‌دانند.
نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: اما مقام معظم رهبری خلاء خالی سفره‌های افطاری‌ ساده را در جامعه دیدند و پیشنهاد فرمودند که در جامعه به آن پرداخته و ترویج شود و به نیازمندان و مستمندان رسیدگی شود.
فروتنی ادامه داد: مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند با همت تمام خیرین بر این باور است تا بتواند سفره‌های ساده افطار همراه با بخشش کریمانه و اطعام نیازمندان را مد کند.
وی اظهار کرد: در این راه پر ثواب و پر اجر و برای بازتاب و تبلیغ این مهم نیاز به بهره گیری از ارباب جراید، صدا و سیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها داریم چرا که معتقد هستیم رسانه و تلویزیون به ‌عنوان رسانه ملی باید فرهنگ برپایی افطاری ساده را ترویج دهد.
نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: یک فیلم‌ساز هنرمند می‌تواند هر دو جنبه سفره ساده و تجملاتی را در کنار یکدیگر بگنجاند و تجملات، عافیت‌طلبی، سادگی و صمیمیت را به تصویر بکشد تا تاثیر هرکدام مشخص شود.
فروتنی اظهار کرد: این مجمع خیبریه همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان بسته‌های مواد غذایی را با کمک خیران بین نیازمندان توزیع می‌کند.
وی با بیان اینکه افراد می‌توانند فطریه و کفاره‌های خود را برای کمک به نیازمندان به این مجمع هدیه کنند، یادآور شد: افراد می‌توانند فطریه و کفارات خود را به شماره کارت خیریه 5892101217130232 نزد بانک سپه ارسال کنند تا صرف کمک به خانواده‌های تحت پوشش این مجمع شود.
به راستی که مراکز نیکوکاری این چنین یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است که با کمک و یاری خیران می‌تواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

گزارش از زهرا حمیدی
انتهای پیام

 

 

 

 

 

captcha