الگوی مبارزه جمهوری اسلامی با استکبار قرآن است نه کره شمالی
کد خبر: 3722517
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کنعانی‌مقدم:

الگوی مبارزه جمهوری اسلامی با استکبار قرآن است نه کره شمالی

گروه سیاسی ــ دبیر کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران، در خصوص دیدار رهبران کره‌ شمالی و آمریکا و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی در خصوص بی‌فایده بودن مبارزه با استکبار به استناد تسلیم کره شمالی در مقابل آمریکا پس از حدود هفت دهه گفت: الگوی مقابله جمهوری اسلامی با استکبار و شیطان بزرگ یک الگوی قرآنی است در حالی که الگوی مبارزه کره شمالی با آمریکا، غیرایدئولوژیک است.

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به نمونه‌هایی از عملیات روانی دشمن فرمودند: «بیگانگان و عده‌ای در داخل در تبلیغات خود این‌گونه وانمود می‌کنند که اگر ایران، شکل معیوبی از برجام را که درصدد تحمیل آن هستند، نپذیرد، جنگ خواهد شد؛ خیر، این حرف دروغ است».

دشمن با سناریوهای ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی به دنبال القای گزینه حتمی بودن جنگ است 

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و دبیر کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره شواهد دروغین بودن گزینه جنگ علیه ایران در صورت ایستادگی نظام در مقابل تحمیل شکل معیوب برجام گفت: سال‌هاست که دشمنان با سناریوهای ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی یک جنگ نرم و رسانه‌ای گسترده را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده و مرتبا از طریق رسانه‌های وابسته به خود در سراسر دنیا این جنگ نرم و عملیات روانی را تشدید می‌کنند.

وی ادامه داد: اما از طرفی وعده‌های خداوند وعده‌هایی است که تحقق آن حتمی است. خداوند در قرآن می‌فرماید: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» (مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد)؛ لذا اگر ما باور و ایمان کامل به وعده‌های الهی داشته باشیم و مستحکم بایستیم و به آیه قرآنی «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ» باور بیاوریم نباید ناراحت و اندوهگین شویم زیرا مطمئن از پیروزی هستیم.

پژواک‌گران گزینه جنگ؛ پیاده‌نظام عملیات روانی دشمن

کنعانی مقدم اظهار کرد: اما مسئله دیگر این است که برخی پژواک‌گر صوت دشمن در داخل کشور هستند. بعضی تکرارکننده سخنان و القائات دشمن هستند و این می‌تواند باعث تزریق یأس و ناامیدی و تضعیف روحیه مردم خصوصا جوانان می‌شود و این خواست دشمنان است که جوانان ما را از آینده روشن و متعالی ناامید کند و از این طریق بتواند بر کشور غلبه کند.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب عنوان کرد: بر این اساس باید با کسانی که در داخل تکرار‌کننده صدای دشمن هستند گفت‌وگو کرد و آنها را از این مسیر جدا کرد. زمانی بحث فساد و تباهی است ولی زمانی بحث تکثیر فساد و افراد دخیل در آن است و قرآن درباه این افراد می‌فرماید: «فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ، فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ». به عبارتی کسانی که حرف دشمن را تکثیر می‌کنند خطرناک‌تر بوده و عمدتا منافقینی هستند که با سخنان خود به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تصمیم‌گیران و تضعیف روحیه مقاومت مردم هستند و با ترساندن مردم از قطعی بودن بروز جنگ در صورت نپذیرفتن خواسته‌های دشمن، نقش پیاده‌نظام عملیات روانی دشمن را ایفا می‌کنند.

کنعانی مقدم تأکید کرد: این در حالی است که شرایط امروز منطقه در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین نشان می‌دهد گفتمان جمهوری اسلامی که همان گفتمان مقاومت است در منطقه توسعه یافته و دست برتر را دارد و همین مسئله سبب شده دشمن که خود را ناتوان از عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی می‌بیند به برجسته‌سازی گزینه جنگ با روش‌ها و سازوکارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای بپردازد. در این راستا لازم است جبهه درونی را در مقابل جنگ اقتصادی، رسانه‌ای، تبلیغاتی و روانی دشمن مستحکم کرد و شاید بهترین سربازان این جبهه جوانان و رسانه‌هایی هستند که به رسالت انقلابی خود عمل می‌کنند.

تسلیم و مقاومت؛ خروجی مبانی مبارزه کره شمالی و ایران با آمریکا

کنعانی مقدم در خصوص دیدار رهبران کره‌ شمالی و آمریکا و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی در خصوص بی‌فایده بودن مبارزه با استکبار به استناد تسلیم کره شمالی در مقابل آمریکا پس از حدود هفت دهه گفت: الگوی مقابله جمهوری اسلامی با استکبار و شیطان بزرگ یک الگوی قرآنی است در حالی که الگوی مبارزه کره شمالی با آمریکا، غیرایدئولوژیک است. آنها اساسا اعتقادی به مسائل ایدئولوژیکی ندارند و بر مبنای مشی سیاسی خودشان هم تسلیم می‌شوند و هم جنگ می‌کنند و برخلاف جمهوری اسلامی نیز که در همه حوزه‌ها از جمله مبارزه با استکبار با اتکاء به خواست مردم و نیروی مقاومت آنها عمل می‌کند، در کره شمالی اساسا مردم جایگاهی در تصمیم‌گیری‌های حکومت ندارند و مردم این کشور سال‌های سال است که بیشترین فشار و فقر اقتصادی را به بهانه تجهیز تسلیحاتی و مقابله با آمریکا تحمل کرده‌اند اما اکنون رهبر این کشور به راحتی پای میز معامله با امریکا امده و تسبیم خواسته‌های دشمن شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: الگوی مبارزه انقلاب اسلامی با آمریکا به عنوان نماد استکبار در عصر حاضر برگرفته از تعالیم الهی است که می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ ۚ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ»، مجاهده با کفار و منافقین یک امر قطعی است و لذا مقابله ما با آمریکا جنگ سیاسی نیست بلکه ایدئولژیکی و مبتنی بر آموزه‌های قرانی است و تا زمانی که آمریکا از خوی استکباری خود دست نکشد ما در جبهه حق باید با آنها مقابله کنیم و این یک سنت الهی است که هیچ تبدیلی هم در آن وجود ندارد.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

captcha